63

دلیل عدم اعلام نتایج آزمون شرکت سیمان خوزستان چیست؟

  • کد خبر : 11769
  • 22 مرداد 1397 - 4:05
از بین بردن اعتماد جوانان و به تَبَع آن اعتماد خانواده‌های آنها و مردم به سیستم‌های استخدامی در کشور گناهی بس نابخشودنی است که درصورت عدم بررسی و برخورد با عوامل آن، بی‌اعتمادی مردم به سایر دستگاه های مرتبط را در پی دارد.

مدیر مسئول هفته نامه سلمان دیار رامهرمز نوشت: اشتغال جوانان هر شهر وابستگی زیادی به کارخانه‌ها و صنایع موجود در آن شهر دارد. شهرستان رامهرمز با توجه به وجود خاک کشاورزی حاصلخیز از دیرباز قطبی در تولید میوه و صیفی‌جات و خوراک دام و غلات بوده و هفتکل نیز وضعیتش بسیار بهتر از اکنون بوده که متاسفانه طی خشکسالی‌ها و البته مدیریت ضعیف منابع آبی و انتقال آب خوزستان به دشت‌های مرکزی کشور (بجای شهرهای همجوار سدهای کارون) عملا کشاورزی آنها دچار افت شدید شده است. وجود ده‌ها چاه نفت هم نتوانسته باعث ایجاد کارخانه ای مرتبط با پالایش و فراوری نفت و دیگر محصولات مشتقی از آن، در این منطقه شود.

 

انتقادی که خصوصا به مدیران متعدد و ذی نفوذ رامهرمزی در سطح‌های کلان مدیریت شرکت نفت وارد است و با توجه به اهمیت و اولویت نیروهای بومی در استخدامی های هر کارخانه، جوانان رامهرمز سهم خاصی در این زمینه ندارند. رامهرمزی که اولین حفاری برای اکتشاف نفت در منطقه ماماتینِ آن انجام شد.

 

از جمله امیدهای جوانان رامهرمز و هفتکل در بحث اشتغال وجود کارخانه سیمان خوزستان در این منطقه است که این برگ سبز تحفه درویش بدلیل مسائلی که بعضا عوامل آن اکنون در دادگاه الهی مشغول محاسبه اند،بین رامهرمز و هفتکل دست به دست شده، اکنون ظاهرا زیر نظر هفتکل اداره می‌شود ولی عملاً سود آنچنانی نیز به هیچکدام از این دو شهر بجز آلودگی نمی رساند! شرکتی که مدیریت آن بیش از ۱۰ سال است در اختیار فردی است که حضور خاصی از وی در بین مردم منطقه دیده نمی‌شود و اثری از ورود رسانه ها به این شرکت و تهیه گزارش از وضعیت داخلی آن، درآمدها و هزینه ها به مردم مشاهده نکرده‌ایم.

 

با این وجود، اعلام آزمون استخدامی در این کارخانه هرچند معدود (برای ۲۵ نفر!) ولی امیدهایی بین جوانان ایجاد کرده است. البته امیدی که فقط بین داوطلبان پسر ایجاد شد و باتوجه به شرایط این کارخانه، دختران شانسی در آن نداشتند.

 

خبر آزمون استخدامی برای استخدام حدود ۲۵ نفر در کارخانه سیمان خوزستان (رامهرمز و هفتکل) در آزمونی مخصوص داوطلبان رامهرمزی و هفتکلی برای خیل جوانان بیکار، در شرایطی که پیدا کردن شغل، روز به روز سخت تر و سخت‌تر شده، خوشحال کننده و امیدوار کننده بود. خبری که رسانه‌های شهرستان و منطقه بسیار به آن پرداختند و از بانیان آن تشکر کردند.

 

این آزمون ۲۰ بهمن ۹۶ برگزار شد و زمان اعلام نتایج، نیمه اول اسفندماه ۹۶ اعلام شد و اتفاقا دانشگاه شهید چمران اهواز (مجری برگزاری آزمون) در همان تاریخ مقرر نتایج را برای شرکت سیمان خوزستان ارسال کرد. (مصاحبه کارشناس آموزشهای آزاد دانشگاه شهید چمران موجود است) ولی بیش از پنج ماه از آن مهلت می گذرد و هیچ خبری از اعلام نتایج و حتی وعده‌ی اعلام آن، نیست. مسئولین شرکت حتی کوچکترین مصاحبه و گزارشی در این مورد به مردم ارائه نکرده‌اند.

 

شرکت سیمان خوزستان برای این آزمون مبلغ ۵۰ هزارتومان از هر داوطلب دریافت کرده و هزینه های ارسال مدارک از شهرهای رامهرمز و هفتکل به دانشگاه شهید چمران اهواز (بعنوان مجری آزمون) و ثبت نام اینترنتی و رفت و آمد برای دریافت کارت ورود به جلسه و همچنین شرکت در آزمون از شهرستان به مرکز استان را به داوطلبین تحمیل کرد که حداقل به همین دلیل می بایست جوابگوی سوالات داوطلبین می بود.

 

موضوع بسیار مهم‌تر از هزینه‌های داوطلبان، بحث ناامید کردن جوانانِ فارغ‌التحصیل و بیکار و مظلوم رامهرمز و هفتکل است که با ادامه این روند و طولانی‌تر شدن زمان اعلام نتایج، امید و اعتمادشان به آزمون های استخدامی بکلی بر باد می رود.

 

آیا با این شیوه و ادامه این روند می‌توان امید داشت که جوانان نظری جز فرمالیته بودن آزمون های استخدامی محلی و استانی داشته باشند؟

از بین بردن اعتماد جوانان و به تَبَع آن اعتماد خانواده‌های آنها و مردم به سیستم‌های استخدامی در کشور گناهی بس نابخشودنی است که درصورت عدم بررسی و برخورد با عوامل آن، بی‌اعتمادی مردم به سایر دستگاه های مرتبط را در پی دارد.

 

لذا لازم و ضروری است که دستگاه‌های مربوطه اگر خود مانع اعلام نتایج نیستند و احیانا مصلحت‌های ساختگی در کار نبوده باشد، از نماینده شهرستان‌های مربوطه گرفته تا دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی به این مهم پرداخته و مردم و جوانان شرکت کننده را در جریان امور قرار دهند.

 

شائبه و شایعه دخالت سیاسیون در این آزمون و سهم خواهی نمایندگان، شائبه جذب نیروهایی خارج از این آزمون به بهانه آزمون، شائبه جذب فرزندان بازنشستگان این شرکت و سایر شایعات، اذهان مردم این ۲ شهر را مورد هجوم قرار داده و متأسفانه هیچ کسی پاسخگو نیست.

 

سلمان‌دیار از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهد با ورود فوری و جدی به این مسئله، اعتماد را به مردم و خانواده برگردانده و عدالت را مبنا قرار داده و به حسب نتایج آزمون، افراد برتر جذب این شرکت شوند.

امید حاجی زاده مدیر مسئول هفته نامه سلمان دیار رامهرمز

 

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=11769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.