62

آمریکا رسما از یونسکو خارج شد

  • کد خبر : 19017
  • 14 دی 1397 - 1:02
پس از خروج از شورای حقوق بشر این بار تصمیم واشنگتن برای خروج از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) که اکتبر گذشته اتخاذ شده بود، به طور رسمی اجرائی شد.

به گزارش رامهرمزنیوز، به نقل از روسیا الیوم، ایالات متحده روز دوشنبه ۱۰دی‌ماه تصمیم خروج از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) را رسما اجرائی کرد.

 

آمریکا پس از خروج از این نهاد بین‌المللی، حضور خود را به عنوان ناظر در آن حفظ خواهد کرد و فقط سهم مالی آن را پرداخت نخواهد کرد.

 

وزارت خارجه آمریکا در اکتبر ۲۰۱۷ تصمیم واشنگتن برای خروج از یونسکو را به بهانه وجود تبعیض و تعصب علیه اسرائیل و نیاز به اصلاح ریشه‌ای در این نهاد بین‌المللی اعلام کرد.

 

لازم به ذکر است که آمریکا در نیمه سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که از شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل به ادعای عدم اجرای اصلاحات مورد نظر واشنگتن به ویژه در مورد موضع‌گیری در قبال اسرائیل خارج می‌شود.

 

«نیکی هیلی» نماینده وقت آمریکا در سازمان ملل با اشاره به اینکه همیشه علیه اسرائیل تعصب وجود داشته است، گفت که کشورش پس از آنکه هیچ کشوری جرأت نکرد به نبرد واشنگتن برای اصلاح این شورای ریاکارانه و خودخواهانه بپیوندد، تصمیم به خروج از شورای حقوق بشر گرفت.

 

وی شورای حقوق بشر را به “خصومت تمام نشدنی” با اسرائیل متهم کرد و گفت این نهاد پنج قطعنامه علیه اسرائیل تصویب کرده است “بیش از پنج برابر تعداد قطعنامه هایی که در مجموع علیه کره شمالی، ایران و سوریه به تصویب رسانده است.

 

انتهای مطلب/

 

 

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=19017

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.