76

بزرگترین شکست‌ها و پیروزی‌های ترامپ در سال ۲۰۱۸

  • کد خبر : 19007
  • 12 دی 1397 - 14:00
خبرگزاری رویترز در مقاله‌ای اتفاقات مهمی که ترامپ در سالی که گذشت با آن‌ها مواجه بوده است را بررسی کرده و از آن‌ها به عنوان پیروزی‌ها و باخت‌های رئیس‌جمهور آمریکا یاد کرده است.

به گزارش رامهرمزنیوز، دونالد ترامپ ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در حالی سال دوم ریاست جمهوری خود را به پایان می‌رساند که در سال گذشته برد‌ها و باخت‌های زیای را از سر گذرانده است. او در سال دوم ریاست جمهوری خود با مسائلی مانند پاسخگویی درباره وعده‌هایش به طرفداران و حل و فصل مشکلات سیاسی و زیست محیطی وبه رو بوده است.

 

مجلس سنا

بزرگترین دستاورد ترامپ در سال ۲۰۱۸، افزایش طرفداران جمهوری‌خواه او در مجلس سنا است. ترامپ تلاش خود را برای جلب حمایت و توجه هوداران مختلف طی سفر‌های کوتاه به نقاط مختلف و تصویب قوانین مختلف به کار گرفته است و نتیجه این اقدامات همراه شدن اکثریت مجلس سنا با دونالد ترامپ است.

 

نفوذ وی در مجلس سنا تاحدی است که در تصمیمات مهم نقش ترامپ مشخص و مشهود است یکی از اتفاقات سنا که نقش دونالد ترامپ را در این مجلس نشان می‌دهد، انتخاب قاضی «برت کاوانا» به عنوان قاضی دیوان عالی ایالات متحده آمریکا است، این تصویب نشاندهنده حضور و نفوذ ترامپ در این دیوان است.

 

کره شمالی و ایران

در سال ۲۰۱۸ یک نشست فوق‌العاده بین کره‌شمالی و آمریکا برگزار شد نتایج این نشست برای خلع سلاح اتمی کره شمالی مشخص نشد، اما اتفاقی که افتاد این بود که این نشست باعث شد که تغییرات گسترده‌ای در سیاست آمریکا اتفاق بیافتد.

 

این در حالی است که ترامپ کل سال ۲۰۱۷ را به تحقیر رهبر کره شمالی پرداخته و او را مرد موشکی کوچک خطاب کرده بود.

در حالی که کره شمالی و آمریکا مشغول توهین و تحقیر یکدیگر بودند در همین زمان پیونگ یانگ مشغول آزمایش موشک‌های مختلف در اطراف ژاپن و اقیانوس بود تا به جهان اثبات کند که کره شمالی توان حمله به خاک آمریکا را دارد.

 

البته ترامپ همچنان به برگزاری نشست‌های آتی با کره شمالی امیدوار است و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا تاکنون چند دیدار با کیم جونگ اون برگزار کرده است.

 

ترامپ همچنین از توافقنامه هسته‌ای ایران در ماه مه ۲۰۱۸ خارج شد و به ایران هشدار داد اگر به غنی‌سازی هسته‌ای ادامه دهد با عواقب سختی رو به رو خواهد شد. پس از آن تحریم‌های شدید علیه ایران را مجددا اعمال کرد و به دنبال زمین‌گیر کردن اقتصاد ایران است.

 

رقابت اقتصادی با چین

دونالد ترامپ برای تحقق رویای ده‌ها ساله خود برای اعمال تعرفه‌ها در کشور‌های امپریالیستی یک جنگ تجاری با چین را شروع کرده است.

 

دونالد ترامپ اواخر سال ۲۰۱۸ به مذاکره درباره توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA) پرداخت و به دنبال انعقاد یک قرارداد جدید بود، توافقنامه جدید، حمایت از کارگران ایالات متحده را افزایش می‌دهد و شرایط برای تولید محصولاتی که می‌توانند در آمریکا تولید شوند را فراهم می‌کند.

 

ترامپ اصرار داشت که نام این قرارداد را از توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی به توافقنامه آمریکا، کانادا و مکزیک (USMCA) تغییر دهد و حتی هواداران خود را تشویق می‌کرد که از این نام استفاده کنند.

 

رئیس‌جمهور آمریکا اغلب درباره این قرارداد جدید به عنوان یکی از دستاورد‌های بزرگ در سال ۲۰۱۸ یاد می‌کند و آن را به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه وعده‌های خود را برای حمایت از کارگران ایالات متحده بخشیده، ارائه کرده است.

با این حال، این قرارداد به طور کلی قانونی نشده است و باید در سال ۲۰۱۹ توسط کنگره تصویب شود.

 

انتخابات میان‌دوره‌ای

سنا ممکن است تا سال ۲۰۱۸ بزرگ‌ترین پیروزی ترامپ باشد، اما برعکس از دست دادن حمایت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به عنوان خاری مهم برای ترامپ باقی خواهد ماند. جمهوری‌خواهان تقریبا ۴۰ کرسی در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۸ را از دست داده و به طور قابل‌توجهی چشم‌انداز سیاسی واشنگتن را تغییر دادند.

 

برنامه مهاجرت؛ دیواری در کار نیست

در طول دو سال ریاست‌جمهوری ترامپ، او هنوز وعده خود را برای احداث یک دیوار برای مرز‌های آمریکا عملی نکرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین هیچ قانونی را در سال ۲۰۱۸ تصویب نکرد که مهاجرت قانونی را محدود کند.

اوایل سال ۲۰۱۸ تلاش‌هایی برای تامین بودجه دیوار مرزی، پایان مهاجرت‌های زنجیره‌ای و پایان دادن به مهاجرت‌ها از طریق لاتاری صورت گرفت که بی‌نتیجه بود.

 

تحقیقات رابرت مولر

ترامپ در سال ۲۰۱۸ هم از اتفاقاتی که در حین برگزاری انتخابات ۲۰۱۶ رخ داده بود، کماکان رنج می‌برد این مشکلات تقریبا دو سال است که ادامه پیدا کرده و مربوط به تحقیقات رابرت مولر است که نشان می‌دهدکه ترامپ در زمان انتخابات ۲۰۱۶ قانون مالیات را نقض کرده است.

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=19007

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.