92
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

برای رونق بخش کشاورزی در رامهرمز برنامه داریم / خوزستان از جنگ تحمیلی تاکنون در سختی به سر می‌برند + فیلم

  • کد خبر : 21535
  • 21 خرداد 1400 - 19:24
قاضی زاده هاشمی با اشاره به سرمایه گذاری برای رونق بخش کشاورزی در رامهرمز گفت: مردم خوزستان پس از جنگ تحمیلی با وجود منابع بسیار همچنان در سختی به سر می‌برند و برخورداری کافی از این منابع ندارند.

به گزارش رامهرمزنیوز ، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی تلویزیونی با مردم خوزستان با یادی از خاطرات جنگ تحمیلی در این استان گفت : خوزستان استان ثروتمندی است و من به عنوان نماینده‌ای از نهضت جوانان گام دومی برای پاسخگویی به مسائل اصلی و اساسی کار‌های تحقیقاتی انجام داده ام که یکی از آن‌ها بررسی علت حل نشدن مشکلات اساسی است و این در حالی است که معضلات خوزستان مزمن شده اند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با اشاره به مشکلات خوزستان افزود : به جای حل معضلات در این استان اقدامات مقطعی انجام شده است ، همچنان که نقاط زیادی مانند غیزانیه در خوزستان وجود دارد و باید برای رفع مشکلات آن‌ها اقدامات اساسی انجام داد.

وی گفت : از منابع خوزستان با داشتن آب فراوان ، خاک حاصلخیز و بیش از دو میلیون هکتار آبرفت که می‌تواند غذایی که ایران را تامین کند استفاده نشده است و ما همچنان واردکننده ذرت، دانه‌های روغنی و بسیاری از نهاده‌های کشاورزی هستیم که می‌توان آن‌ها را از خوزستان تامین کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه به دلیل احساس ناامنی بعد از جنگ تصویب شد که سرمایه‌گذاری بزرگ در خوزستان انجام نشود افزود : با گذشت بیش از سی سال از جنگ تحمیلی در خوزستان شاهد بالاترین نرخ بیکاری جوانان به عنوان مهد صنعت، انرژی و کشاورزی در کشور هستیم.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی

قاضی زاده هاشمی افزود : یکی از دلایل عقب ماندن استان‌ها این است که ۵۵ درصد درآمد کشور در تهران حاصل می‌شود در حالی که اصل منابع در استانهایی مانند خوزستان است و باید درآمد‌ها در محل منابع که تولید کننده هستند ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگ شدن دولت موجب محروم ماندن مردم از ثروت خودشان می‌شود افزود : برنامه ما واگذاری اختیار به خود مردم است با اجرای این برنامه هر شهرستان ماموریت ملی پیدا می‌کند و به عنوان هر شهر یک پایتخت بر اساس منابع موجود و مزیت‌های هر شهر تمام اختیارات پایتخت در حوزه تخصصی به آن شهر واگذار می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد، در این طرح مردم بر روند اجرای پروژه ها و میزان درآمد‌ها نظارت خواهند داشت و اگر نارضایتی از عملکرد مدیران وجود داشته باشد آن مدیر از سمت خود عزل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه هر مدیر کسب و حفظ رضایت مردم است افزود : ما بر اساس قانون اساسی به دنبال اعمال حاکمیت مردم هستیم، اولین وظیفه دولت پاسخگویی به مردم است و این پاسخگویی باید عملی باشد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه با روشی نو می‌خواهیم کشور را اداره کنیم گفت : به جای اینکه همه به تهران بیایند تهران باید به اقصا نقاط کشور سفر کند.

وی با اشاره به مشکلات خوزستان از جمله پرداخت بیشترین مالیات نسبت به جمعیت با وجود رتبه دوم بیکاری در کشور گفت : حجم بالای حاشیه نشین‌ها در خوزستان و اهواز موجب مهاجرت افراد بومی از این استان شده است.

هاشمی ، کم آبی و آب گرفتگی‌های بعد از بارندگی را از عمده معضلات استان خوزستان به ویژه در شهر‌های اهواز و بندر امام عنوان کرد و گفت :با انتصاب مدیران ناکارآمد به خوزستان ظلم شده است.

وی افزود : دولت سلام پایان کار بی تدبیری‌ها ، خودخواهی‌ها، تبار گرایی و قومیت گرایی‌ها و باند‌های سیاسی مافیایی خواهد بود که همه این‌ها با کمک مردم محقق می‌شود و خوزستان در دولت سلام استانی پیش رو خواهد بود.

او افزود : در رامهرمز نیز سرمایه گذاری برای بازگشت رونق به بخش کشاورزی و حل مشکل آب آشامیدنی این شهرستان در نظر گرفته شده است.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در پایان با اشاره به این که مشکل اصلی خوزستان ضعف مدیریت است افزود : ما برای پیشرفت نیازمند مدیرانی مثل حاج قاسم سلیمانی هستیم چرا که مقام معظم رهبری برای مثال از مدیر نمونه گام دومی از شهید حاج قاسم سلیمانی نام می‌بردند، زیرا این شهید گرانقدر پابه پای مردم در صحنه‌های مختلف از جمله سیل خوزستان در کنار مردم ماندند و مدیران گام دومی مدیران حاج قاسمی خواهند بود .

وی خطاب به مردم خوزستان گفت : من از طرف جوانان برخاسته برای پیاده‌سازی اهداف گام دوم در دولت سلام قول می‌دهم خوزستان یکی از دو مرکز توجه جدی دولت آینده باشد.

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=21535
  • نویسنده : سید عارف موسوی
  • منبع : خبرگزاری صدا و سیماه
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.