70

کتابخانه روستایی مربچه رامهرمز افتتاح شد

  • کد خبر : 19579
  • 17 اسفند 1397 - 17:40
همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه عمومی، کتابخانه عمومی «سپهر دانش» در روستای مربچه شهرستان رامهرمز افتتاح شد.

 

به گزارش رامهرمزنیوز، «منصور کوهی رستمی»، امروز جمعه ۱۷ اسفند در آیین افتتاح کتابخانه عمومی «سپهر دانش» روستای مربچه رامهرمز، اظهار کرد: راه اندازی کتابخانه ها به توسعه فرهنگی و زیرساخت های فنی کتاب و کتابخوانی کمک می کند.

 

 

وی با بیان اینکه خوزستان از جمله استان هایی است که بیشترین کتابخانه های روستایی را دارد، افزود: ۴۳ کتابخانه روستایی فعال در استان وجود دارد که امروز چهل و چهارمین کتابخانه مناطق روستایی و کم برخوردار افتتاح شد.

 

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان، با اشاره به هدف احداث کتابخانه ها، عنوان کرد: هدف از ایجاد کتابخانه ها در این مناطق افزایش گستره دانش و فرهنگ روستاییان و همچنین ارائه آموزش های فرهنگی است.

 

 

وی با بیان اینکه خوزستان دارای چهار هزار و ۴۳ روستا در ۱۴۴ دهستان است، گفت: امکان ساخت برای تمام روستاها وجود ندارد اما می توان با برنامه ریزی، روستاهای با جمعیت بیش از پنج هزار نفر که ۲۱ روستا هستند را بر اساس اولویت به کتابخانه مجهز کرد.

 

 

کوهی رستمی، با اشاره به اینکه برای ۸۳ روستا با جمعیت ۲ تا پنج هزار نفر نیز کتابخانه عمومی در نظر گرفته خواهد شد، اضافه کرد: برای روستاهای با جمعیت کمتر از ۲ هزار نفر کتابخانه های سیار مدنظر است تا بتوان فرهنگ کتابخوانی را بیش از پیش ترویج داد.

 

 

کتابخانه عمومی «سپهر دانش» روستای مربچه رامهرمز، به مساحت ۷۰۲ مترمربع و زیرینای ۲۲۰ مترمربع احداث شده و دارای شامل بخش مخزن، سالن مطالعه، بخش کودک، کافی نت و بخش امانت است.

 

 

زمین این پروژه از سوی اهالی و شورای روستا جهت ساخت کتابخانه اهدا شده است. اعتبار هزینه شده برای این کتابخانه پنج میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال است که از این مبلغ چهار میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال از محل تملک دارایی ها و ۲ درصد نفت اختصاص یافته و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال نیز برای تجهیزات چوبی، رایانه ای و منابع هزینه شده است. شبستان

 

 

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=19579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.