77

از ترامپ دیوانه برجام تا ترامپ دلسوز FATF

  • کد خبر : 19448
  • 13 اسفند 1397 - 15:21

داود مدرسی یان نوشت: سال ۹۴ رئیس جمهور روحانی، بعد از امضای برجام، برای اینکه آن #فتح_بزرگ را به اسم خود بزند، گفته بود: “مسئول برجام من هستم”. همه دیدید و دیدیم که یکسال از برجام نگذشته بود که همه دولتی‌ها می‌گفتند: “برجام تصمیم نظام بود و با نظر رهبری انجام شد”. حالا هم که […]

داود مدرسی یان نوشت: سال ۹۴ رئیس جمهور روحانی، بعد از امضای برجام، برای اینکه آن #فتح_بزرگ را به اسم خود بزند، گفته بود: “مسئول برجام من هستم”.

همه دیدید و دیدیم که یکسال از برجام نگذشته بود که همه دولتی‌ها می‌گفتند: “برجام تصمیم نظام بود و با نظر رهبری انجام شد”.

حالا هم که دیگر می‌گویند: “ما فقط اجرا کننده بودیم و تصمیمات جای دیگری گرفته می‌شد”.

 

حالا شما تمام افاضات سال ۹۴ را اضافه کنید که می‌گفتند: “ما تضمین می‌دهیم مشکلات حل شود، مشکل آب خوردن حل می‌شود مشکل محیط زیست حل می‌شود، مشکل بیکاری حل می‌شود، اصلاً امضای کری تضمین است، همه تحریم‌ها یک روزه و یکجا و #بالمرّه برداشته می‌شوند و …. “

 

من مانده‌ام با این #تجربه جلوی چشمان ملت و با اینکه ظریف به صراحت در مجلس می‌گوید: “ما هیچ تضمینی نمی‌دهیم که با امضای FATF و لوایح چهارگانه اعم از پالرمو و … مشکلات بانکی و تحریم‌ها حل شود”، حالا چگونه دولت و یک جریان سیاسی و “بخشی از ملت” اینقدر اصرار دارند ما این معاهدات را بپذیریم؟ واقعاً چه تضمینی هست که با امضای این معاهدات مشکلات ما حل شود؟

 

آیا این استدلال که “اگر امضا نکنیم مشکلات ما بیشتر می‌شود”، عقلانی است؟ مگر می‌خواهیم دیگر چه بشود؟ این قیمت دلار است و آن قیمت مسکن و این گوشت و آن برنج و روغن و … . مگر قرار است دیگر چه بشود؟ با این وضعیتی که دولت برای ملت رقم زده دیگر “گرانی ها بیشتر می‌شود” تهدیدی نیست! تازه مگر نمی‌گفتید هر روز که امضای برجام عقب می‌افتد ۱۰۰ میلیون دلار ضرر می‌کنیم، خب چطور شد که بعد از برجام مشکلاتمان بیشتر شد؟

 

جالب‌تر آنکه می‌گویند اگر #ترامپ از برجام خارج نمی‌شد به این وضعیت دچار نمی‌شدیم؟ از این جماعت می‌پرسیم از کجا معلوم، بعد از امضای FATF و پالرمو و CFT ، ترامپ با خروج از یک قرارداد دیگر و یا یک تصمیم دیگر، مشکلات بیشتری را برای ما رقم نزند؟ مگر خودتان اقرار نمی‌کنید مشکلاتمان قبل از برجام کمتر از وضعیت فعلی بود؟ پس مطمئن باشید اگر وضعیت فعلی اقتصاد کشور، حاصل خروج ترامپ از برجام بود -که نیست- همان ترامپ بعد از FATF یک بامبول بدتری به سر اقتصاد ما در می‌آورد.

 

آیا ترامپ دیوانه در ماجرای برجام، به ترامپ عاقل و دلسوز ما تبدیل شده که از ما می‌خواهد FATF و پالرمو را امضا کنید تا مشکلاتتان را حل کنم؟ چنانچه واقعاً ترامپ از دیوانگی به دلسوزی برای ما مبدل شده از وی بخواهید که برای رضای خدا همان برجام را رعایت کند تا بعد FATF و پالرمو را امضا می‌کنیم.

 

آقای روحانی، نه یک برجام که ۱۰۰ برجام هم وضعیت اقتصاد این کشور را به سرانجام نمی‌رساند، بهتر است فکری اساسی کنید.

داود مدرسی یان

 

 

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=19448

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.