68

بخشی از ناکارآمدی دولت ناشی از ضعف مجلس است / بزرگترین چالش رامهرمز و رامشیر برخی مدیران ناکارآمد و عدم ثبات مدیریتی در دو شهرستان است

  • کد خبر : 19715
  • 30 بهمن 1398 - 10:55
ابراهیم متینیان کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درنشست با رسانه های انقلابی رامهرمز (رامهرمزنیوز ، سلمان دیار ، یاران313) از سوابق ، برنامه ها و چالش های شهرستان رامهرمز و رامشیر گفت.

به گزارش رامهرمزنیوز، در ادامه سلسله نشست‌های رسانه‌های انقلابی شهر رامهرمز با کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس، رسانه‌های یاران۳۱۳، رامهرمزنیوز و سلمان دیار میزبان ابراهیم متینیان بودند.  متینیان نیز در این نشست از سوابق ، برنامه ها و چالش های شهرستان رامهرمز و رامشیر گفت.

 

این استاد دانشگاه که در سابقه خود فرماندهی سپاه، نماینده حقوقی سپاه در قوه قضائیه و… را داشته ، دو فرزند پسر و یک دختر دارد که یکی از آنها بیکار و دیگری بصورت پاره وقتی در شرکتی مشغول بکار است.او گفته از نفوذم برای استخدام آنها استفاده نکردم و بنده حال و روز بسیاری از خانواده‌هایی که فرزند بیکار در خانه دارند را درک میکنم.

متینیان ابتدا به اولویت اصلی منطقه ژرداخت و اظهار داشت: باید شرایطی فراهم کرد که جوانان دوشهرستان صاحب شغل شوند. معضل بیکاری ناشی از ضعف مدیریتی و استفاده از مدیران ناکارآمد در گلوگاه های حساس است.

 

ابراهیم متینیان

 

وی درپاسخ به این سوال که آیا افراد نظامی می توانند در کسوت های‌ غیرنظامی چون نمایندگی موفق بوده و راهگشای مشکلات مردم باشند اظهار کرد: بنده رزمنده دفاع مقدس هستم ، امثال شهید همت ، باکری و هاشمی ها ثابت کرده اند با تفکر جهادی ، بچه های انقلاب قادرند سختترین و بزرگترین مشکلات را حل کنند و از پس میدان های سخت برآیند اگر شجاعت و اخلاص و ثبات قدم داشته باشند و استعدادهای ناب مردمی را در میدان های مختلف وارد کنند.

 

وی ادامه داد: قالیباف یک نظامی بود ولی دیدیم پس از او در شهرداری تهران معضل مدیریتی بوجود آمد و منتقدان او نتوانستند یک شهردار موفق معرفی کنند. معتقدم با کار جهادی و روحیه انقلابی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. عاقبت کسانی که مدعی بودند سرهنگ نیستند و حقوقدانند را دیدیم!
تورم بی سابقه و گرانی ۳۰۰درصدی دلار وطلا و خودرو و بسیاری از کالاها و اجناس!

 

متینیان گفت: بزرگترین چالش دو شهرستان رامهرمز و رامشیر وجود برخی مدیران ناکارآمد است که حاصل فشار نماینده به دولت هستند. مطمئنا در صورت مبارزه با رانت خواری و انتخاب مدیران انقلابی برای دستگاه های اجرایی مشکلات قابل حل هستند.

 

وی با اشاره به اینکه یک نماینده خوب کسی نیست که در همه ی حوزه ها متخصص باشد گفت: نماینده موفق کسی است که در همه حوزه ها از نظرات کارشناسان متخصص و متعهد استفاده می کند.بنده تشکیل کارگروه های تخصصی در تمامی زمینه های اجتماعی ، اقتصادی ورزشی و… را در برنامه مدون خود دارم و از افراد نخبه، دلسوز و کاردان دو شهرستان بهره خواهم جست. مشورت گرفتن از دیگران برای رفع مشکلات شهر و استان و کشور بسیار پسندیده است و مطمئن باشید نمایندگانی که در مجلس حرف برای گفتن دارند به پشتوانه‌ی بک تیم مشورتی قوی است.

 

ابراهیم متینیان

 

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شخصی که قرار بود وقتی روی حذف مدیران نگذارد ولی مانند بولودوزر همه مدیران مخالف را مورد عنایت قرار داد ، نمی تواند ادعای شایسته سالاری کند. در بحث جابجایی مدیران اقبال محمدیان با ۶۰ تغییر در مدیریت ادارات دو شهر فاجعه آفرید. کسی که با پیگیری شدید برای جابجایی یکی از مدیران، قبل از ورد به مجلس رکورد جدیدی در تاریخ ثبت کرد.

 

متینیان با بیان اینکه برای اجرای پروژه ها و امورات مردم برای ادارات ضرب العجل تعیین میکنم تاکید کرد: نمی گذارم آب راحت از گلوی مسئولان کم‌کار پایین برود و این عرضه و شجاعت را هم دارم که اگر کاری ربطی به من نداشت به خود پیوند ندهم و بگویم عملکرد فلان اداره و فلان مدیر است.

 

این استاد دانشگاه ابرازکرد: برای تخریب بنده می گویند فلانی نظامی است و می خواهد با اخلاق نظامی شهر را اداره کند. سردار سلیمانی، سردار محبوب دلهای مردم هم یک نظامی بود و الگوی من این سردار بزرگ اسلام است. آنهایی که تخریب می‌کنند منافع خود را در خطر میبینند. منافع آنها منافع شخصی است نه منافع مردم!

 

نامزد نهایی لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بیان داشت: آقای محمدیان برای عدم تحقق وعده هایش چون قطب درمان ، انتقال دفتر مارون ، اشتغال۲ هزارنفر در گلخانه ها و ۴۰۰۰نفر در طرح ۵۵۰ هزارهکتاری مقام معظم رهبری و… باید عذر خواهی کند.تمام افتخار آقای نمایندده جدول کاری در روستاهاست درحالی که این اقدام عملکرد عادی دولت است و اگر نماینده هم نداشتیم این امورات صورت می گرفت چون این بودجه ها براساس سرانه جمعیتی است. وقتی کارنامه عملکردی خالی باشد پولی به حساب دهیاری ها می آید و بنرش برای نماینده بالا می رود.

 

متینیان تصریح‌کرد: مجلس دهم بسیار ضعیف عمل کرد و قطعا بخشی از ناکارآمدی دولت نیز ناشی از ضعف مجلس است، مجلسی که از ۳۸ استیضاح تنها به دو مورد رای عدم اعتماد داد سهم‌خواه است.

 

وی یادآورشد: در سال ۹۷ بطور میانگین یک چهرام نمایندگان مجلس در جلسات بررسی طرح ها و لوایح در صحن علنی غیبت داشتند. در این مجلس نزدیک به ۴۵۰ طرح توسط نمایندگان ارائه شد که حدود ۲۸۰ مورد آن هنوز بررسی نشده است و از طرح های بررسی شده حدود ۹۰ مورد بایگانی شده و فقط ۶۰ مورد آن به قانون تبدیل شده است، این ثابت می کند که این مجلس ناکارآمد بود.

 

 

انتهای مطلب/

 

 

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=19715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.