86

۱۰۰ کلید واژه محبوب ایرانیان در ویکی پدیا با محور مقالات جنسی!

  • کد خبر : 19259
  • 19 دی 1397 - 13:30
ویکی پدیا ، دائره المعارف اینترنتی آزاد محبوب ایرانیان که یکی از سایت های پر بیننده کاربران در سراسر جهان محسوب می شود، فهرست ۱۰۰ مقاله پر بیننده ایرانیان در سال ۲۰۱۸ میلادی را منتشر کرد که ۲۶ مقاله به موضوع روابط جنسی اشاره دارد.

ویکی پدیا ، دائره المعارف اینترنتی آزاد محبوب ایرانیان که یکی از سایت های پر بیننده کاربران در سراسر جهان محسوب می شود، فهرست ۱۰۰ مقاله پر بیننده ایرانیان در سال ۲۰۱۸ میلادی را منتشر کرد که ۲۶ مقاله به موضوع روابط جنسی اشاره دارد. در واقع بیش از یک چهارم جست و جوی ایرانیان در Wikipedia در سال ۲۰۱۸، مربوط به مقالات حوزه سکس و پورنوگرافی بوده و بخش های دیگر به موضوعات سلبریتی های سینما و اطلاعات چهره های ورزشی و سیاسی و فرهنگی می پردازد. برای آشنایی با ۱۰۰ کلید واژه محبوب ایرانی ها در این سایت معروف اطلاعاتی، با گزارش امروز ما همراه باشید.

 

آمیزش جنسی : محبوب ترین مقاله ویکی پدیا

در فهرست ۱۰۰ صفحه پر بیینده ایرانیان در ویکی پدیا در سال میلادی گذشته، کلمه آمیزش جنسی با بیش از ۱.۹ میلیون بازدید، در فهرست دومین صفحه پر بیننده ویکی پدیا قرار گرفت. ۹۳ درصد بازدید از این صفحه از طریق موبایل بوده و کاربران برای آشنایی با روش های انجام روابط جنسی، از این مقاله بهره گرفته اند.

 

کلمه ایران : محبوب ترین کلمه ویکی پدیا

کلمه ایران با بیش از ۱.۲ میلیون بازدید، سومین کلمه محبوب ایرانیان در سال ۲۰۱۸ در این سایت بود. ۷۸ ایرانیان مشاهده کننده مقاله ایران در ویکی پدیا ، از طریق موبایل به تماشای اطلاعات پرداختند. صفحه ایران در ویکی پدیا ، مقاله بسیار طولانی است که کشور ایران را از جنبه های مختلف اقتصادی ، فرهنگی و هنری و ورزشی و سیاسی بررسی کرده و منابع مختلفی دارد.

 

الکسیس تگزاس تا اوج لذت : در فهرست ۱۰ کلمه محبوب

در فهرست ۱۰۰ کلمه پرببینده ایرانیان در سایت ویکی پدیا ، شاهد نام هنرپیشه پورنو، الکسیس تگزاس هستیم که چندی پیش برای عمل زیبایی به تهران سفر کرد و حضورش بازتاب های گسترده ای پیدا کرد. کلمه او بیش از ۱.۲ میلیون بار توسط کاربران دیده شده تا درباره این چهره، اطلاعاتی بدست آورند. کلمه روش های آمیزش و هم چنین اوج لذت، با بیش از ۹۰۰ هزار بار بازدید، در فهرست ۱۰ کلمه پر جست و جوی ایرانیان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفت.

 

محمد رضا گلزار تا کریستین رونالدو

علاوه بر کلمات عمومی و تخصصی مربوط به مقولات جنسی که ردپای آن در ۱۱ کلمه پر جست و جوی ایرانیان در ویکی پدیا قرار دارد، مقاله مربوط به معرفی محمد رضا گلزار ، سوپر استار سینمای ایران با بیش از ۸۳۰ هزار بار بازدید، در رتبه دوازدهم پر بیننده ترین مقاله ویکی پدیا در سال ۲۰۱۸ قرار گرفت. اطلاعات درباره فیلم پورنو با اختلاف کمی پس از کلید واژه محمد رضا گلزار، رتبه ۱۳ را به خود اختصاص داد. چهاردهمین مقاله پر بیننده ایرانیان در ویکی پدیا نیز مقاله معرفی کریستیانو رونالدو ، ستاره پرتغالی اسبق رئال مادرید و فوق ستاره امروزی یوونتوس است که بیش از ۷۸۹ هزار بار مورد جست و جو قرار گرفته است. رضا شاه و فیلم لاتاری و محمد رضا پهلوی و مهران مدیری نیز پس از آن، رتبه های پانزده تا بیست را به خود اختصاص داده اند.

 

استیون هاوکینگ تا ایالات متحده

در فهرست ۲۰ تا ۳۰ پر بیننده ترین کلمات جست و جو شده ایرانیان در ویکی پدیا ، باز هم رد پای کلید واژه های مربوط به روابط جنسی به چشم می خورد که نشان می دهد تا چه اندازه، جامعه ایران نیازمند آشنایی با مقولات جنسی و روابط زناشویی است که برای دریافت اطلاعات آن، حتی به سایت آزاد فریلنسرها چون ویکی پدیا که مطالبش اعتبار آکادمیک ندارد، رجوع می کند. در این فهرست، مقالاتی درباره استیون هاوکینگ، کیهان شناس فقید آمریکایی و مقاله معرفی ایالات متحده آمریکا، بیش از ۶۰۰ هزار بار بازدید شده است.

 

پر فروش ترین فیلم های ایران و به وقت شام

در فهرست ۱۰۰ کلید واژه پر بازدید ایرانیان در ویکی پدیا ، شاهد حضور مقاله فهرست پر فروش ترین فیلم های سینمای ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی هستیم که با ۵۷۶ هزار بار بازدید، سی و یکمین مقاله پر بازدید ایرانیان در سال قبل میلادی معرفی شد. پس از آن، مقاله معرفی فیلم به وقت شام که در جشنواره فیلم فجر حضور یافت، با ۵۷۲ هزار بار بازدید، سی و دومین مقاله پر بیننده کاربران ایرانی در این درگاه شد. اطلاعات مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز با ۵۷۱ هزار بار بازدید، سی و سومین مقاله پر بازدید ایرانیان در ویکی پدیا بود. مقاله معرفی سید محمود هاشمی شاهرودی (رییس فقید مجمع تشخیص مصحلت نظام ) که چند روز پیش درگذشت نیز با سی و پنجم بار بازدید، در فهرست پر بازدیدهای ایرانیان قرار گرفت. پس از مقاله سید محمود هاشمی شاهرودی، سریال پایتخت ۵ با بیش از ۵۳۷ هزار بار بازدید، سی و ششمین مقاله پر بازدید Wikipedia در ایران بود.

 

از دونالد ترامپ تا مولوی!

مقالاتی درباره دونالد ترامپ، رییس جمهور جنجالی ایالات متحده آمریکا، لیونل مسی (فوق ستاره بارسلونا)، نر علی تنابنده و مولوی، در فهرست ۴۰ تا ۵۰ پر بازدید ترین مقالات ایرانیان در سال قبل گرفت که بیش از ۵۰۰ هزار بار دیده شده بود. در این بین، بازهم شاهد کلید واژه هایی مثل خودکشی و خودارضایی هستیم که بیش از ۵۱۰ هزار بازدید را ثبت کرد.

 

از استقلال تا بهروز وثوق!

مقاله مربوط به معرفی باشگاه فوتبال استقلال ایران با ۴۸۸ هزار بار بازدید، پنجاه و یکمین مقاله پر بیننده این دائره المعارف در سال ۲۰۱۸ شد. پس از آن، مقاله معرفی فهرست نام های ایرانی و کلمه تهران و مقاله معرفی حسن روحانی و کوروش بزرگ و فهرست پیش شماره تلفن کشورها، در ردیف های ۵۱ تا ۵۶ هزار داشته و ۴۸۰ هزار بار دیده شدند. مثاله معرفی بهروز وثوقی، هنرپیشه قبل از انقلاب نیز بیش از ۴۵۱ هزار بار دیده شد. مقاله معرفی باشگاه پرسپولیس بیش از ۳۸۵ هزار بار دیده شد و هشتاد و پنجمین مقاله پر بیننده این شبکه در سال قبل بود.

 

از سعدی تا سردار آزمون

در رتبه های شصت تا هفتاد پر بیننده ترین مقالات ایرانیان در این سایت، شاهد حضور مقالاتی درباره سعدی، جنگ جهانی اول، آیت الله خمینی، گرجستان، سردار آزمون (فوتبالیست ایرانی) و جام جهانی فوتبال هستیم که بین ۴۵۰ تا ۴۷۰ هزار مرتبه دیده شد.

 

از ترلان پروانه تا آدولف هیتلر

در فهرست ۷۶ تا ۸۷ پر بیننده ترین کلمات جست و جوی شده ایرانیان در ویکی پدیا ، شاهد مقالاتی درباره: ترلان پروانه (هنرپیشه سینمای ایران)، لیگ قهرمانان آسیا، علیرضا جهانبخش (دوست سابق ترلان پروانه)، سریال فراز از زندان و مقاله معرفی آدولف هتیلر (رهبر آلمان نازی) هستیم که بین ۴۱۲ هزار تا ۳۹۴ هزار بار بازدید شده اند.

 

از کیم کارداشیان تا علی اکبر رائفی پور

در فهرست ۹۰ تا ۱۰۰ پر بیننده ترین مقالات ایرانیان در ویکی پدیا ، شاهد اسامی جالبی هستیم که بیش تر به سلبریتی ها اشاره دارد. مثل کیم کارداشیان ، ملکه سلفی اینستاگرام ، مونیکا بلوچی، هومن سیدی (هنرپیشه و کارگردان ایرانی)، بهرام افشاری، علی اکبر رائفی پور و سریال بازی تاج و تخت و شهاب حسینی. این کلمات نیز در سال گذشته میلادی با استقبال کاربران ایرانی همراه شد و بازدید زیادی را ثبت کرد.

آنچه از تحلیل خودمانی ۱۰۰ لیست می فهمیم نگاه خودمانی به آمار منتشر شده در فهرست ۱۰۰ مقاله پربازدید ایرانیان در ویکی پدیا در سال ۲۰۱۸ میلادی، نشان گر موضوعات زیادی است که گزارش خوبی را در اختیار جامعه شناسان، روانشناسان و متخصصان جامعه اطلاعاتی به خصوص سایبر سایکولوژیست ها قرار می دهد.

 

محورهای زیر قابل تامل است:

بیش از ۲۶ درصد بازدید ایرانیان از مقالات آموزش روابط جنسی در ویکی پدیا نشان می دهد که تا چه حد جامعه امروز ایران که با بیش از ۱۴ میلیون جوان زیر ۴۰ سال مجرد روبرو است، نیازمند آموزش و آگاهی و شناخت درباره این موضوعات مهم داشته و فقر اطلاعاتی ایرانیان در این حوزه ها چقدر دردناک است. بحران جنسی در ایران، واقعیتی غیر قابل انکار است که بیش از ۷۰ درصد طلاق ها را نیز به خود مربوط می کند و ریشه بسیاری از ناهنجاری های جامعه می شود.

 

جست و جوی ایرانیان روی کلید واژه هایی مثل گرجستان نشان می دهد که مقصد گردشگری جذاب ایرانیان در سال ۲۰۱۸ که احتمالا در سال ۲۰۱۹ به اندازه سال های قبل جذاب نباشد، موضوعی جذاب برای گردشگران و سرمایه گذاران بوده است.

 

مقاله فهرست نام های محبوب و فهرست فیلم های پر فروش سال در ویکی پدیا ، مبین این واقعیت است که همواره، بخشی از جامعه، نگاه تحلیلی به موضوعات نداشته و اکثریت محور هستند و علاقمندند تا پر فروش ترین ها، محبوب ترین ها، زیبا ترین، خوشگل ترین ها، مطرح ترین ها،پول دار ترین ها و به قولی، ترین ها را دنبال کنند. این سیگنالی عالی برای وب مستر های سایت های فارسی برای تولید محتوای شاخص و عمومی روی کلید واژه هایی با محوریت ترین ها و بهترین ها و برترین ها است.

 

بخشی از مقالات بازدید شده ایرانیان در این سایت، مرتبط با مقوله ورزش است. به نظر می رسد در حوزه ورزش اگر چه سایت ورزشی زیاد است، اما تولید محتوای تخصصی به خوبی صورت نگرفته است.

 

هیچ کتابی از هیچ نویسنده ایرانی در فهرست ۱۰۰ مقاله پربازدید ایرانیان در این سایت نبود.

 

مد و لباس بر خلاف اعتیاد امروز کاربران ایرانی اینستاگرام، در فهرست ۱۰۰ کلید واژه محبوب قرار نگرفت. یکی از مهم ترین دلایل را باید ضعف Wikipedia در تولید اطلاعات عمومی و تخصصی در این عرصه دانست که باز سیگنال خوبی به وب مستر سایت های لایف استایل و فشن است تا این خلا را پر کرده و از مطالب خود به عنوان منابع قابل استفاده در ویکی پدیا استفاده کنند.

 

بخشی از مقالات پر بازدید ایرانیان در Wikipedia سال ۲۰۱۸ مربوط به مقالات معرفی فیلم و سریال بود. باز هم این موضوع نشان دهنده اهمیت تولید محتوا در عرصه های سینما و تلویزیون است که باید به آن به صورت جدی پرداخته شود. آن هم نه به صورت کلی. بلکه دقیق با جزییات کامل و مصور و پر لینک.

 

جامعه جوان ایران، با مشکل هویت روبروست. با مشکل بحران جنسی روبروست. با مشکل عدم آشنایی با مقولات جنسی و مهارت های ارتباط اجتماعی و مهارت های آمیزش جنسی روبروست که عدم اطلاعات و اگاهی در این باره، مشکلات فردی و اجتماعی و درمانی (از زگیل تناسلی تا HIV) را به ارمغان می آورد.

 

وقتی بیش از ۷۰ میلیون بازدید ایرانیان در سال روی مقالات مربوط به روابط جنسی و فیلم و سریال و سلبریتی ها می چرخد، نه مقولات تخصصی و علمی و فرهنگی، این ها نشانه هایی از یک اتفاق است. اتفاقی که باید خوب فهمیده شود تا خوب تحلیل شود.

 

برای آگاهی درباره پر بیننده ترین سایت های ایرانیان در سال ۲۰۱۸ میلادی به alexa.com رجوع کنید. البته در نظر داشته باشید که هم لیست الکسا و هم لیست ویکی پدیا ، اطلاعات نسبی را به نمایش می گذارد و از شناخت افرادی که با ضد فیلتر به آن متصل می شوند و در داخل ایران هستند، عاجز است.

 

انتهای مطلب/

 

 

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=19259

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.