64

۵تغیر در ۴ سال مدیریت فرمانداری رامهرمز وحشتناک است / بزرگترین چالش رامهرمز آب شرب است/ نماینده یک هزارتومنی هم کمک آموزش و پرورش نکرد!

  • کد خبر : 19683
  • 12 بهمن 1398 - 4:11
امید حسین زاده گفت: یکی از بزرگترین چالش های رامهرمز آب شرب و شبکه‌ی فرسوده‌ی آن است . فرسوده بودن آن باعث می شود تمام زیرساخت‌های توسعه شهری که توسط شهرداری انجام می‌شود را تحت الشعاع خود قرار دهد.

به گزارش رامهرمزنیوز، در ادامه سلسله نشست‌های رسانه‌های انقلابی شهر با کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس، رسانه‌های یاران۳۱۳، رامهرمزنیوز و سلمان دیار میزبان امید حسین زاده بودند.

حسین زاده مدیر سابق اداره‌ی آموزش و پرورش، ۴۵ ساله و متولد روستای باصدی حاج بارون، فرهنگی، مدرس دانشگاه و دانشجوی دکترای کارآفرینی است. مدیری جوان، که صبر و اخلاق از ویژگی‌های خوب اوست.

 

بزرگترین چالش رامهرمز آب شرب است

 

حسین زاده با معرفی و ارائه سابقه‌ی خود به مشکلات شهری پرداخته و گفت: یکی از بزرگترین چالش های رامهرمز آب شرب و شبکه‌ی فرسوده‌ی آن است که همواره مورد توجه بهداشت و زیرساخت های مدیریت توسعه شهری بوده که علی رغم تبلیغات فراوان، ولی کار عمده‌ای برای حل آن نشده است. فرسوده بودن آن باعث می شود تمام زیرساخت‌های توسعه شهری که توسط شهرداری انجام می‌شود را تحت الشعاع خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه چرا پروژه‌ی انتقال آب از سرشاخه های کارون پیشرفتی نکرده و رسانه ها باید در اینخصوص ورود کنند، گفت: چالش دیگر شهرستان، سیاست‌های غلط توسعه شهری است و تغییر کاربری بدون برنامه‌ی زمین های اطراف شهر به کاربری مسکونی است که نه فضای آموزشی برای آن منطقه لحاظ می‌کند و نه فضای سبز را در آن می بیند نه سایر مولفه ها را. در رامشیر هم موضوع زمین های اوقافی، آسفالت خیابان ها و مبلمان شهری، سالهاست جزء حداقل‌های انتظارات مردم است.البته موضوع اشتغال بحران هر دو شهرستان است.

 

مردم ولی نعمتان ما هستند!

حسین زاده یادآور شد: در تمام دوره مسئولیتم درب دفترم به روی مردم باز بود. هر چند با بنرسیم مخالفم ولی یک بنر چاپ کردم و در دفترم نصب کردم با این مضمون که “مردم عزیز و همکاران ارجمند؛ در دوصورت نمی توانم شما را ببینم، یکی اینکه در ماموریت باشم و دیگری اینکه در جلسه باشم در غیر این صورت در هر روز و هر ساعت اداری امکان دیدار حضوری میسر است” ملاقات حضوری “دوشنبه” برایم معنی نداشت.
جناب نماینده محترم در این چهار سال چند بار با مردم جهت ملاقات عمومی وارد دفتر کارشان شدند؟! اصلا آخرین بار کی و چه زمانی بود؟
چرا در این چهارسال شرایط برای دیدن نماینده فراهم نشد؟ و اصولا چرا دسترسی به نماینده محترم حوزه انتخابیه باید این قدر سخت باشد؟
نقش مفید دفتر نماینده چیست؟ دخالت در کار ادارات تا کجا باید پیش برود؟

جذب ۲۷ میلیارد تومان در ۲۷ ماه خدمت در آموزش و پرورش

مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان در ارائه سوابق خود گفت: در ۲۷ ماه مسولیت، ۲۷ میلیارد تومان اعتبار ملی آوردم و خرج نوسازی مدارس کردم.
برخی رسانه‌نماهای منتسب به نماینده تماس می گرفتند و گزارش می گرفتند و از خودشان می‌گفتند با پیگیری نماینده انجام شده است! در صورتی که از جانب ایشان برای آموزش و پرورش هیچ مساعدت و پیگیری جدی نشد.
قول و وعده ای را که بابت قبولی های کنکور به دانش آموزانم داده بودند را عملی نکردند و بنده با مساعدت خیرین و اداره کل محترم هدایای منتخبین کنکور را فراهم کردیم.
آقای نماینده یک تک هزارتومنی هم به آموزش و پرورش ما کمک نکرد! حال هر کس می خواهد هر گزارش بیلان کار بدهد مشکل ندارد خداوند از نهان همه ما آگاه است.

در ۵ ماهه اول مسئولیتم که فهمیدم رویه ایشان چگونه است از او قطع امید کردم و خودم وارد میدان شدم و جلسات و مراجعات مکرری را در تهران با مسئولین رده بالای آموزش پرورش و دیگر نهادها ترتیب دادم. جلساتی که به اخذ ۲۷ میلیارد بودجه ملی منجر شد. با مردم روراست باشیم. هر جا نتوانستیم کاری انجام دهیم رسما از محضرشان عذرخواهی کنیم. ممکن است فردا عده‌ای بر علیه بنده مطالب منتشر می‌کنند اما نگران هیچ چیز نیستم. نماینده باید نوکر مردم باشد. نامه ۵۳ حضرت امیر ع به مالک اشتر دارای نکات ناب مدیریتی است که یکی از آنها شیوه مواجه با مردم است.

وی ابراز داشت: با دستان پرخیر پروفسور جلیل کلانتر هرمزی و تیم پزشکی مرهم و هماهنگی با مدیرکل وقت، دبیرخانه بیماریابی و درمان رایگان بیماری های سر و گردن را در رامهرمز ایجاد کردیم و زمینه‌ی عمل جراحی رایگان دانش آموزان دیگر شهرهای استان را فراهم کردیم و بدین صورت که بخشنامه حضور دکتر کلانتر در کل مدارس استان پخش میشد و سایر دانش آموزان از چنین عمل خداپسندانه ای مطلع میشدند و استفاده میکردند.

این استاد دانشگاه با اشاره به موفقیت های دانش آموزان رامهرمزی در کنکور پزشکی گفت: با توجه به اینکه درست یا غلط، قبولی کنکور پزشکی یک شاخص کیفی برای ادارات محسوب میشود، در دوره مسئولیتم به کمک همکاران آموزشی و اداری توانستیم در پروسه ای چند ساله رامهرمز را از ۱۰ درصدی بهبهان در قبولی در رشته های پزشکی به ۴۰ درصدی این شهر برسانیم.

 

امید حسین زاده

 

رئیس سابق آموزش و پرورش رامهرمز با بیان اینکه عملکرد برخی مدیران دولت نباید در کارنامه‌ی نماینده نوشته شود بیان کرد: آقای نماینده ۱۰ میلیارد اعتبار از بنیاد برکت گرفت که تا الان محقق نشده است ولی قرار بود از این اعتبار ۳.۲ میلیارد برای آموزش و پرورش تخصیص یابد.
البته که تا جایی که اطلاع دارم این اعتبار متاسفانه تاکنون محقق نشد و بنده آن را جزء بیلان کاری‌ام نیاوردم.

وی افزود: آقای نماینده در اخذ اعتبارات کلنگ زنی برچیده شدن مدارس کانکسی هیچ نقشی نداشت! ما برای گرفتن اعتبارات از ظرفیت رسانه‌ها، مدیران کل، استانداری و دادستان محترم استفاده کردیم. رسانه‌های نوشتاری و صدا و سیما مشکلات را منعکس میکردند و بنده از آن انعکاس ها برای چانه زنی بهره می بردم حتی ورود دادستان به موضوع مدارس مخروبه و ریزش سقف یکی از مدارس نیز را به عنوان اهرم دیگری برای چانه زنی در نظر می گرفتم که درنهایت منتج به اخذ بیش از ۲۷ میلیارد بودجه برای آموزش و پرورش شهرستان رامهرمز شد.

 

تشریح ماجرای حق التدریسی ها

حسین زاده در توصیف ماجرای استخدام حق التدریسی‌ها و معلمان پیش دبستانی گفت: یک بخشنامه آمده بود که هر کس سال ۹۱ و قبل از آن، سابقه‌ی تدریس در پیش دبستانی‌های مدارس را داشته شرایط استخدام حق التدریس برایش فراهم می‌شد. مدیران مدارس باید گواهی میدادند که فلان افراد در مدارسشان قبل از سال ۹۱ معلم پیش دبستانی بودند تا در نهایت پس از تایید توسط اداره جذب آموزش و پرورش شوند.

۲۳ نفر واجد شرایط شدند و به استان معرفی و جذب شدند. در مرحله بعد برای حدود ۸۴ نفر مربی پیش دبستانی که سال ۹۴ جذب آموزش و پرورش شدند نیز قصد داشتیم سهمیه را به کسانی بدهیم که از سال ۹۴ تا آن زمان(سال ۹۶) در پیش دبستانی های مدارس مشغول بوده اند. منتها بخشنامه اجازه نمیداد. به همکاران و مسولین گفتم میخواهیم یک انعطاف اداری کوچک کنیم و از نفرات کنونی استفاده کنیم و کسانی را معرفی کنیم که از سال ۹۴ مشغول به تدریس بوده اند به مدیران هم گفتین برخی قبول کردند و برخی نپذیرفتند. بنده با وجود اینکه میدانستم این تخلف ممکن است به ضرر خودم تمام شود ولی گفتم لااقل کاری برای جوانان است انجام بدهیم و آسیبش را به جان خریدم همکاران اداری صاحب امضا می توانند شهادت دهند که فرآیند جذب شروع شده بود.

ولی دیدم پس از مدتی یک خانم مسئول، شخصی را فرستاد و گفت این اسامی به اضافه آن لیستی که حاجی داد کسانی هستند که باید حق التدریس شوند! بدون هیچ سابقه ای!!! نکته‌ی جالب اینجاست که آخرین اسم آن لیست متعلق به فرزند ایشان بود!

بنده آن لیست را لحاظ نکردم و زیر بار آن نرفتم. نکته‌ی جالب تر آن لیست تمامیت خواهی آن بود که میخواستند تمام ظرفیت را از نیروهای “تشکیلات خاصی” معرفی کنند.
آن سهمیه چیزی نیست که سوخته باشد و اگر کسی الان هم شرایطش را داشته باشد میتواند استخدام شود ولی به هیچ وجه صحیح نمیدانستم تمام ظرفیت را به لیست یک بانوی مسئول اختصاص بدهم و ندادم. شجاعت یعنی عدم پذیرش این لیست سفارشی! بعد هم با فرار به جلو مقصر را بنده معرفی کردند مقصر شمایید!

برای سیکل ترکیبی چه کسی مقصر است؟ برای قطب درمانی چه؟ برای گلخانه ها؟ برای همه وعده های داده شده هم ما مقصریم؟

الان هم تبلیغات عجیب جهت جذب ۱۰۳ نفر در آموزش و پرورش راه انداختند. کدام جذب؟ بخشنامه ای مجددا امسال از وزارت به مناطق ارسال شد و شرایط را اعلام کرده بود در اینترنت هم می توانید جستجو کنید بخشنامه ۷۱۰/۵ آموزش و پرورش و شرایط را ببینید.
چه ربطی به پیگیری دارد؟ چرا جهت کار روتین وزارتخانه هم سر مردم منت می گذارید؟ اگر می توانستید هزار نفر جذب می کردید. چزا نکردید؟ چون بقیه شرایط بخشنامه را نداشتند پس موضوع پیگیری نبود.

حسین زاده در ادامه‌ی به ارائه‌ی برنامه هایش پرداخت و عنوان داشت: راه اصلی حل مشکلات اقتصادی رامهرمز تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذار خصوصی است.
امنیت روانی برای آنها باید فراهم باشد. موضوع سیکل ترکیبی شهید شادمان، امنیت روانی سرمایه گذاران را تهدید کرد. نماینده و فرماندار و سایر مسولین می بایست برای ورود سرمایه گذار به منطقه و ایجاد اشتغال و کارآفرینی فرش قرمز پهن کنند.

 

امید حسین زاده

 

من با واسطه یکی از همشهریان، سرمایه گذاری را می شناسم که گفته است حاضر است ۸ میلیارد یورو در رامهرمز سرمایه‌‌گذاری کند ولی نیاز به حمایت دارد و از کم کاری برخی بدنه وزارت اقتصاد و دارایی مینالید. کسی که معتقد است رامهرمز و رامشیر میتواند به یک بارانداز تبدیل شود اگر راه آهن برای شهر کشیده شود. و شرطش اجاره‌ی این راه آهن برای مدت معینی است! همانند برخی اتوبانها!

ما صدای سوت قطاری را نشنیدیم در این شهر، ولی واقعا ظرفیت تبدیل شدن این دو شهر به بارانداز و مرکز توزیع بار وجود دارد اگر تلاشی می شد!
کار نماینده علاوه بر قانونگذاری، ریل گذاری توسعه حوزه انتخابیه است. آیا تاکنون موفق بوده ایم؟ مردم باید بگویند.

حسین زاده با انتقاد از شعار هایی که عملی نشدند و مردم را نسبت به شعارها و وعده ها بی اعتماد کرده بیان کرد: در بخش بهداشت و درمان ما نه تنها قطب درمان نشدیم بلکه بازگشت به عقب داشتیم.

 

چرا از ظرفیت های پزشکان مطرح رامهرمز استفاده نمی کنیم

در دهه‌ی ۷۰ ما در رامهرمز انتقال خون داشتیم برادر بنده مدیر بیمارستان حضرت امام ره بود. تعداد تخت بیمارستان های رامهرمز نسبت به گذشته تغییری نداشت. اعزام به اهواز در رامهرمز رکورد دار است. پزشکان شهرستان و مجموعه‌ی شبکه ی بهداشت واقعا زحمت می کشند دستشان خالیست همین کارهایی که انجام می دهند نیز دلی و جانی انجام می دهند. ولی بخوبی از ظرفیت های پزشکان رامهرمزی از قبیل پروفسورکلانتر، دکتر صمیمی، دکتر شیخی، دکتر ایدنی، دکتر فرهاد کلانتر،خانم دکتر آل یاسین، دکتر طاهر زاده، دکتر طاهرپور، دکتر محمدی و سایر پزشکان عزیز که با پوزش در ذهنم نیستند اما همگی یک سرمایه عظیم در دسترس هستند، استفاده نمی‌شود.اینها همه همشهریان ما در خارج از شهرستانند.کی از آنها خواستیم که از توان و نفوذشان جهت رفع معضل فقدان پزشک و تجهیزات به شهرشان کمک کنند که نکردند؟

۵ تغیر در ۴ سال مدیریت فرمانداری رامهرمز وحشتناک است

حسین زاده با اشاره به اینکه عدم ثبات مدیریت از مشکلات اساسی است تصریح داشت: در فرمانداری رامهرمز ۵ تغییر در ۴ سال یک رکورد منفی و وحشتناک است. این فرماندار در مدت کوتاه چه کاری می تواند انجام دهد؟ چه پروژه ای را میتواند پیگیری کند؟ در بهداشت و درمان و در سایر ادارات هم همینطور است. من در سایت‌های خودتان خواندم حدود ۶۰ تغییر در این چهار سال در ادارات رامهرمز اتفاق افتاد! وحشتناک است.

در خصوص مشکلات همکاران فرهنگی هم انشاالله در صورت راهیابی به مجلس نطق اختصاصی خواهم داشت و سعی می کنیم از طریق فراکسیون فرهنگیان مطالبات به حق همکارانم و دغدغه های آنان در همه زمینه ها ازقبیل بیمه های مکمل،مسائل رفاهی، صندوق ذخیره فرهنگیان و … را پیگیری کنم و راه حل داریم.
در حوزه کشاورزی نیز نیز برنامه های مدونی برای افزایش آورد سد جره و بهبود عملکرد زمین های کشاورزی رامشیر داریم که انشاالله ارائه خواهیم کرد.

امید حسین زاده

حسین زاده با بیان اینکه خرج انتخاباتی خارج از عرف یک نوع فساد است گفت: اهل بریز و بپاش انتخاباتی نیستم و نخواهم بود. به هیچ وجه اهل خرج‌های خارج از عرف نیستم. خرید رای را بشدت محکوم می‌کنم. البته تنها راه مبارزه با این خرج ها و فساد‌ها آگاهی جامعه است. جامعه باید بشدت این کارها را محکوم کند. خوب کسی که این خرج‌ها را می‌کند فردا که به مجلس برود قطعا ابتدا می‌خواهد مخارجش جبران شود.

 

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=19683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.