70

پروژه احداث باند دوم جاده ترانزیتی رامشیر به بندرماهشهر آغاز شد

  • کد خبر : 20684
  • 14 خرداد 1400 - 22:08
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی چهار خطه شدن محور رامشیر - ماهشهر خبر داد.

به گزارش رامهرمزنیوز،‌ رضا رضایی در مراسم آغاز عملیات اجرایی باند دوم محور رامشیر – ماهشهر که پنج شنبه (۱۳ خردادماه) با حضور معاون وزیر راه برگزار شد، اظهار کرد: امروز یکی از انتظارات بحق مردم رامشیر عملیاتی شده است و ساخت باند دوم جاده رامشیر به سمت ماهشهر کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: محور رامشیر به سمت ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که ۷.۵ کیلومتر از این مسیر در سال‌های گذشته چهار خطه شده است که در حوزه ماهشهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۳۲.۵ کیلومتر باقی‌مانده از این مسیر به صورت دو خطه باقی مانده که متاسفانه شرایط مطلوبی ندارد و همیشه شاهد تصادفات ناگواری در آن هستیم.

رضایی افزود: با تلاش و پیگیری‌های انجام‌شده از سوی استان و وزارت راه و شهرسازی، اعتبارات این پروژه مصوب شد تا این طرح اجرایی شود. بخشی از اعتبار ساخت این محور تامین شده است البته با توجه به محدودیت منابع، ۱۰ کیلومتر از ۳۲.۵ کیلومتر آماده چهارخطه کردن شده است و امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی گفت: قرارداد منعقدشده برای اجرای این پروژه، ۷۷ میلیارد تومان است که از محل منابع ملی تامین اعتبار شده است. برای ۲۲.۵ کیلومتری که علاوه بر این ۱۰ کیلومتر که امروز آغاز می‌شود، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم بتوانیم آن را تامین کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: در این محور، ترافیک بسیار سنگین است و غالب ترافیک نیز از سمت ماهشهر به سمت رامشیر است.افزایش ایمنی، کاهش حوادث و تسهیل تردد در محور از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

احداث باند دوم جاده رامشیر به ماهشهر

ابراهیم متینیان نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده رامشیر، با چهارخطه شدن محور رامشیر به ماهشهر حل خواهد شد زیرا این جاده دارای ترافیک بسیار سنگینی است. با هزار زحمت توانستیم اعتبارات مربوط به ماده ۲۳ این جاده را دریافت کنیم.

وی گفت: منطقه مارون رامهرمز و رامشیر، سومین میدان نفتی ایران است که روزانه ۶۰۰ هزار بشکه نفت از آن استخراج می‌شود ولی مردم این مناطق با مشکلاتی از جمله آب مواجه هستند و این وضعیت، حق مردم ما نیست.

متینیان افزود: همه روستاهای بدون گاز منطقه در برنامه امسال لحاظ شده‌اند و اکنون توسعه ۱۱۵ کیلومتر شبکه گازرسانی در حال مناقصه است و تا پایان سال، روستای بدون گاز در رامشیر نخواهیم داشت.

شایان ذکر است در این مراسم خیرالله خادمی معاون وزیر راه و قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان و ابراهیم متینیان نماینده رامهرمز و رامشیر حضور داشتند.

درهمین اساس شرکت رامشیر یاران جنوب پیمانکاری ۱۰ کیلومتر از احداث بانده دوم رامشیر به بندرماهشهر را بر عهده دارد و ۲۵ کیلومتر دیگر این جاده نیز پس گذراندن مناقصه ، احداث خواهد شد.

احداث باند دوم جاده رامشیر به ماهشهر

احداث باند دوم جاده رامشیر به ماهشهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=20684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.