70
استاندار خوزستان:

صدور مجوزهای احداث پترو پالایش ابوالفارس تسریع شود/ تامین آب مورد نیاز پترو پالایشگاه از سد جره

  • کد خبر : 22399
  • 10 تیر 1400 - 23:41
استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت تسریع در صدور مجوزهای قانونی احداث پتروپالایش ابوالفارس واقع در محدوده شهرستان رامهرمز گفت: احداث این پروژه علاوه بر ایجاد یک هزار فرصت شغلی مستقیم، زمینه ساز توسعه شهرستان رامهرمز می شود.

قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه ۱۰تیرماه در نشست ستاد جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان خوزستان با موضوع بررسی طرح پترو پالایش ابوالفارس رامهرمز گفت: سرمایه گذار این پروژه از اهلیت لازم برای اجرای طرح برخوردار است و حمایت از آن در راستای تسریع در صدور مجوزهای قانونی برای شروع عملیات احداث ضروری است.

وی ادامه داد: این پروژه، فرصت های شغلی مناسبی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند افزون بر این، زمینه توسعه شهرستان در راستای رشد اقتصادی را نیز فراهم خواهد آورد.

استاندار خوزستان به موضوع صدور مجوز زیست محیطی پروژه اشاره‌ و بیان کرد: مطالعات زیست محیطی پروژه تهیه شده و باید روز شنبه به اداره کل حفاظت از محیط زیست استان ارائه شود.

وی از اداره کل حفاظت از محیط زیست خوزستان خواستار اتمام بررسی مطالعات پروژه طی یک هفته شد و ادامه‌ داد: باید یک گروه مشترک از سوی سرمایه‌گذار پروژه و اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل شود تا ابهامات احتمالی مطالعات زیست محیطی پتروپالایش ابوالفارس رفع شوند.

سلیمانی دشتکی بیان‌داشت: با پیگیری‌هایی که در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار می‌گیرد، مجوز زیست محیطی این پروژه باید طی سه هفته آینده صادر شود تا عملیات اجرایی این پتروپالایش در شهرستان رامهرمز هرچه زودتر آغاز شود.

وی افزود: این نوع پروژه (پتروپالایش) در شهرهای دیگر استان از جمله آغاجاری، اندیمشک و شادگان پیش‌بینی شده که صدور مجوزهای آنها در دست پیگیری است.

سلیمانی دشتکی همچنین به فرآیند واگذاری زمین مورد نیاز برای پروژه پتروپالایش ابوالفارس اشاره‌کرد و گفت: از مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی خوزستان خواسته می‌شود که تخصیص زمین مورد نیاز سرمایه‌گذار به دور از فرآیندهای پیچیده و کاذب اداری انجام شود.

وی با بیان اینکه اختیار واگذاری زمین طبق مصوبه هیات دولت، کمتر از ۱۰۰ هکتار به سرمایه گذاران به استان‌ها واگذار شده است، گفت: از مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی خواسته می‌شود که این موضوع را برابر با اختیارات استانی پیگیری کند.

استاندار خوزستان تاکیدکرد: موضوع واگذاری زمین مورد نیاز سرمایه‌گذار باید تا شنبه هفته آینده از سوی سازمان جهادکشاورزی و همچنین اداره کل منابع طبیعی استان تعیین تکلیف شود.

سلیمانی دشتکی همچنین درخصوص تامین آب مورد نیاز برای فعالیت پتروپالایش ابوالفارس بیان‌ کرد: براساس نظر سازمان آب و برق خوزستان، بهترین مکان برای تامین نیاز پروژه به آب از سد جره در فاصله ۲۰ کیلومتری محل تعیین شده پروژه، برآورد شده است.

وی یادآورشد: لازم است تا سازمان آب وبرق خوزستان با سرمایه‌گذار پترو پالایش ابوالفارس به منظور تامین آب مورد نیاز در زمان احداث پروژه همکاری کند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=22399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.