به گزارش رامهرمزنیوز، خیرالله خادمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی باند دوم محور رامشیر – ماهشهر که پنج شنبه (۱۳ خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: اتفاقات بسیار خوبی در بودجههای عمرانی و زیرساختی حمل و نقل برای استان خوزستان دیده شده است. نتیجه این پیگیریها در تخصیص بودجه برای زیرساختهای حمل و نقل خوزستان، امسال و سال آینده قطعا قابل مشاهده خواهد بود.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی محور چهارخطه رامشیر – ماهشهر افزود: ایجاد ردیف ملی در پروژههای کشور تقریبا ناممکن است اما با پیگیریهای انجامشده، این پروژه با اعتبارات ملی اجرایی خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ردیف ملی امسال برای ۱۰ کیلومتری که امروز کلنگزنی شد، ۱۴ میلیارد تومان تخصیص داده خواهد شد و از اعتبارات توازن منطقهای نیز امسال کمک ۲۰ میلیاردی به این طرح خواهد شد.
وی با اشاره به طرح احداث راه آهن اهواز – اصفهان، افزود: این طرح، یک مسیر ریلی بسیار مهم کشوری و حتی فرا ملی است؛ خوشبختانه ردیف اعتباری این پروژه تقویت شده و احداث راه آهن شلمچه به بصره نیز روی این ردیف قرار گرفته است.
خادمی ادامه داد: روز گذشته قرارداد فاینانس این پروژه برای دریافت وام از شرکتهای خارجی منعقد شد. امیدواریم به زودی مناقصه قطعه رامهرمز به کنارگذر اهواز که حدود ۶۳ کیلومتر است را برگزار کنیم و در تابستان امسال بتوانیم عملیات اجرایی اهواز به رامهرمز را آغاز کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این خط آهن در آینده به سمت ایذه، باغملک، چهارمحال و بختیاری و سپس به سمت اصفهان ادامه پیدا خواهد کرد.
شایان ذکر است: از دیگر طرحهای کلان، راهاندازی یک مسیر راه آهن دیگر از بندر امام(ره) به رامهرمزاست که در حال پیگیری است و اتفاق بزرگی برای کشور محسوب میشود.
اجرای پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز که پیش از این قرار بود توسط کره جنوبی اجرا شود و به بهانه تحریمها از اجرای آن سرباز زد، تحول بزرگی در جابه جایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استان های بزرگ و صنعتی کشور، از مسیر چهارمحال و بختیاری رخ می دهد و فاصله استانهای جنوبی تا مرکز کشور حدود ۵۰۰کیلومتر کاهش می یابد.
با راه اندازی این خط ریلی ۷۵ میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل می شود و مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور ۴۷۰ کیلومتر کاهش مییابد.
انتهای خبر/