74

آیا فقط آلودگی سهم رامهرمز از شرکت سیمان است؟

  • کد خبر : 11812
  • 17 آذر 1397 - 16:41
درست است این کارخانه چند کیلومتری (فقط ۲ کیلومتر!!) به مرکز شهر هفتکل نزدیک‌تراست ولی به هیچ وجه نمی توان این کارخانه را تنها متعلق به این شهر دانست و ارتباط رامهرمز را بالکل نفی کرد و یا حتی بالعکس آن نیز غلط است و نمی‌شود سهم هفتکل را نادیده گرفت.

به گزارش رامهرمزینوز، پیوند بین مردم شهرستان‌های رامهرمز و هفتکل، قدیمی، محکم و ناگسستنی است و هرگونه اظهار نظری که این پیوند را بخصوص در هفته وحدت خدشه دار کند محکوم است.

 

علاوه بر پیوند‌های خونی و نسبی و خویشاوندی بین مردم دو شهرستان، باتوجه به اینکه سابقا مردم هفتکل همراه با مردم رامهرمز یک نماینده به مجلس می‌فرستادند و یک نماینده در مجلس شورای اسلامی داشتند دردها و رنج های مشترک دارند. وعده‌های مشترک شنیده‌اند.

 

 هر دو از ضعف و قوت آن نمایندگان سود و زیان برده‌اند.با این حساب و جدای از بحث انتخابات و وعده های تلخ و شیرین آن، پیوند مردم دو ناحیه بحدی است که گویا هنوز هم جدا کردن آنها از یکدیگر سخت است هرچند باید به تقسیمات کشوری احترام گذاشت.

 

ذکر این نکته را ضروری می‌دانم که باتوجه به جدا شدن هفتکل از مسجدسلیمان در دور بعدی انتخابات مجلس، (و همچنین جدایی باغملک از شهرستان ایذه) و اختصاص دادن یک کرسی مجلس به شهرستان‌های باغملک و هفتکل، اهمیت رای مردم هفتکل خصوصا برای چهره‌های شاخص انتخاباتی اهلِ باغملک (با توجه به داشتن جمعیت بیشتر) بیش از پیش می‌شود.
ولذا مردم هفتکل از تجربه‌های قبلی خود بهتر می‌دانند چه صحبتی از روی دلسوزی است و چه کلامی برای جلب توجه! چه کلامی به صلاح آنهاست و چه کلامی رنگ و بوی انتخاباتی دارد.

 

شرکت سیمان خوزستان

 

 و اما بعد، طبق درصد اعلام شده از سوی مسئولین، نسبت نیروی پیمانکاری و کارگری در کارخانه سیمان خوزستان که در روی نقطه صفر مرزی رامهرمز و هفتکل است، می‌بایست ۷۰ به ۳۰ درصد باشد که البته با توجه به نسبت چهار برابری جمعیت رامهرمز به هفتکل، خارج از انتظار و انصاف هم نیست.

تقریبا از هر سه نفر نیرو می‌بایست یک نفر هفتکلی و دونفر رامهرمزی باشد.درصورتیکه نسبت جمعیت بیش از این میزان است.جمعیت چهار برابر به معنی فارغ التحصیلان حدودا چهار برابر، بیکاران چهار برابر و امید و انتظار چهار برابر است.

 

 آب مصرفی این کارخانه از رودزرد و گاز آن متصل به گاز شهری رامهرمز و برق آن از پست شهید مالک‌پور رامهرمز تامین می‌شود و بخش زیادی از معادن خوراک و صنایع جانبی آن در حوزه رامهرمز است. آلودگی این کارخانه بیش از هر مکان، با مردم رامهرمز خصوصا بخش رودزرد درگیر است.

 

درست است این کارخانه چند کیلومتری (فقط ۲ کیلومتر!!) به مرکز شهر هفتکل نزدیک‌تراست ولی به هیچ وجه نمی توان این کارخانه را تنها متعلق به این شهر دانست و ارتباط رامهرمز را بالکل نفی کرد و یا حتی بالعکس آن نیز غلط است و نمی‌شود سهم هفتکل را نادیده گرفت. و نباید پیگیری مسئولین و فرماندار و نماینده شهر دیگر برای اموری چون پیگیری نتیجه‌ی آزمون را نادرست تلقی نمود.
چون این کارخانه تنها منبعی است که اندک امید جوانان رامهرمز و هفتکل را برای اشتغال زنده نگه می‌دارد.

 

کارخانه سیمان خوزستان

 

 مع الوصف از نظر بنده تمام مسائل بوجود آمده حاشیه‌ای است برای فراموشی دلیل عدم اعلام نتایج آزمون شرکت سیمان و تعلل در بکارگیری جوانان بیکار هفتکل و رامهرمز! آن مسئولی که قبل از خطبه های نماز جمعه اظهارنظرهایی در جهت تهییج احساسات مردم هفتکل می‌کند باید بجای چنین رفتارهای پوپولیستی به بیان دلیل عدم اعلام نتایج آزمون شرکت سیمان بپردازد.

 

بنده از فرمانداران شهرهای رامهرمز و هفتکل تقاضا دارم به بیان دلیل تعلل در اشتغال جوانان هفتکل و رامهرمز بپردازند.البته اگر تاکنون نفراتی خارج از آزمون، جذب این شرکت نشده باشند و پرداختن به این مسئله برای انحراف افکار عمومی از اصل ماجرا نباشد.

 

پیش از این هفته نامه سلمان دیار در سرمقاله هفته خود به انتقاد از مسئولین محلی و استانی پرداخته و نوشت: چرا بعد از ۱۰ ماه هیچ خبری از نتیجه آزمون استخدامی شرکت سیمان نیست و چرا کسی پاسخگو نیست؟ که واکنش عجیب فرماندار هفتکل را به همراه داشت!

منبع: امید حاجی زاده هفته نامه سلمان دیار

 

انتهای مطلب/

 

 

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=11812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.