60
آنچه در نشست خبری رئیس اداره اوقاف رامهرمز با خبرنگاران عنوان شد؛

بزرگ‌ترین موقوفه خوزستان در رامهرمز است/ موقوفات و املاک تنها با مزایده واگذار می شوند/ درآمدها بانظارت و توسط مردم هزینه می شوند

  • کد خبر : 22730
  • 11 اردیبهشت 1401 - 18:21
رئیس اداره اوقاف رامهرمز گفت: یکی از بزرگ‌ترین موقوفات استان خوزستان در رامهرمز است که شامل ۸ هزار هکتار اراضی موقوفه مرحوم توکل است.

به گزارش رامهرمزنیوز، حجت‌الاسلام مجتبی خمیدی در نشست باجمعی از اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین موقوفات استان خوزستان در رامهرمز است که شامل ۸ هزار هکتار اراضی موقوفه مرحوم توکل است که برای سامان بخشی به این موقوفه اداره اوقاف اهتمام ویژه‌ای را خواهد داشت.

رئیس اداره اوقاف رامهرمز تصریح کرد: بخشی از این اراضی در اختیار مراکز دولتی و بخشی در اختیار کشاورزان و بخشی دیگر از این موقوفه در اختیار افرادی است که در آن ساخت‌ و ساز کرده و سرمایه‌گذاری نموده‌اند. ساماندهی این موقوفه از برنامه‌های ماست.

او ادامه داد: ما با برخی از دستگاه‌های دولتی به نتیجه رسیدیم اما با بخشی از کشاورزان که وارد مذاکره شدیم با پدیده‌ای روبرو شدیم که برخی کشاورز بودند و برخی دیگر دلال بودند و دلال‌بازی به راه انداخته بودند که آن‌ها را شناسایی کردیم. آنها فشار می آوردند اراضی وقفی را بمدت ۵سال با کرایه سالیانه ۱۰هزارتومان تصاحب کنند.

حجت‌الاسلام خمیدی بابیان اینکه ۲مرحله برای واگذاری زمین‌های کشاورزی کارشناسی برگزار شد و نهایتا با درخواست کشاورزان و فرمانداری با قیمت توافقی زیر قیمت کارشناسی هر هکتار آبی ۳۰۰هزارتومان و دیم ۱۵۰تومان عمل شد عنوان کرد: ما با کشاورزان واقعی نهایت همکاری و مشارکت را خواهیم داشت و به آن‌ها کمک هم می‌کنیم اما با برخی از کشاورزان که مثلاً اسنادشان ۳۰ هکتار است اما بخش وسیع دیگری را هم تصرف کرده‌اند و یک حالت دلالی درآورده‌اند مخالفیم.

وی به این موضوع که برخی در اصل موقوفه و مالکیت اوقاف بر این اراضی شبهه وارد می‌کنند پاسخ داد: اسناد وقف این موقوفه بصورت کامل وجود دارد و اداره ثبت اسناد بر اساس این اسناد سند تک برگ شش دانگ صادر کرده است. درصورتی که هرکدام از اهالی یا غیر ، ادعایی غیر از این دارد و معارض می باشد ، اسناد خود را بصورت قانونی به اداره ثبت و دادگستری تحویل دهد و در صورت تایید دادگستری و ثبت اسناد هرکدام و هر قطعه و هرجایی که متعلق به او باشد را تقدیم می کنیم.

خمیدی تاکید کرد: بنای اداره اوقاف این است که املاک خود را به مزایده بگذارد ، این امر هم قانون است و هم اتمام تخلفات ، آشنابازی و… را بدنبال دارد.این قانون است ولی چون تا حالا اجرا نشده مسئله شاقه ای بنظر می رسد. مغازه ای که ۲۰۰تومان کرایه بود در مزایده به ۲میلیون تومان کرایه رفت.

رئیس اداره اوقاف رامهرمز در پایان گفت: مدیریت ، حفظ ، حراست و شفافیت در موقوفات اولویت ماست. هزینه کرد درآمد موقوفات با نظارت مستقیم و توسط مردم که اعضای هیئت امنا هستند انجام می شود و اوقاف ناظر بر هیئت امناها است.

 

تصاویری از برنامه در ذیل قابل مشاهده است.

 

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=22730

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.