62

خوزستان ۲ هزار و ۵۷۱ بیمار مبتلا به ام اس دارد / شهرستان رامهرمز چند بیمار ام اس‌ی دارد؟

  • کد خبر : 19575
  • 19 اسفند 1397 - 16:24
نایب رییس انجمن ام اس استان خوزستان گفت: 2 هزار و 571 نفر در استان خوزستان به عنوان بیمار مبتلا به ام اس شناسایی شده که نشان می دهد خوزستان جزو بزرگترین استان‌ های کشور در حوزه این بیماری است.

به گزارش رامهرمزنیوز، داریوش آرمات روز پنجشنبه در گردهمایی بیماران ام اس در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: یکهزار و ۳۳۵ نفر از بیماران ام اس استان خوزستان در اهواز هستند که دلیل بالا بودن این رقم در کلانشهر اهواز در دست بررسی است.

 

 

وی با اشاره به پراکندگی این بیماری در دیگر شهرستان های استان افزود: تعداد مبتلایان به ام اس در ایذه ۷۵ نفر، آبادان ۱۴۴ نفر، اندیمشک ۵۴ نفر، آغاجاری ۱۵ نفر، امیدیه ۴۵ نفر، اروندکنار ۲ نفر، بهبهان ۱۷۰ نفر، سوسنگرد ۲ نفر، باغملک ۳۱ نفر، بندر امام خمینی(ره) ۲۰ نفر، خرمشهر ۸۶ نفر، شوش ۴۰ نفر، رامشیر ۱۰ نفر، شوشتر ۱۰۲ نفر، دزفول ۱۲۴ نفر، رامهرمز ۷۳ نفر، سربندر ۱۰ نفر، مسجدسلیمان ۵۰ نفر، شادگان ۱۶ نفر، لالی ۱۰ نفر و هندیجان ۱۵ نفر است.

 

 

نایب رییس انجمن ام اس استان خوزستان گفت: یکهزار و ۹۳۷ نفر از تعداد کل بیماران مبتلا به ام اس زن و ۶۳۴ نفر مرد هستند؛ همچنین بزرگترین بیمار ام اسی در استان ۷۵ سال سن دارد و کوچکترین بیمار ۱۰ ساله است.

 

وی ادامه داد: یکهزار و ۹۲۳ نفر مبتلا به ام اس خوشخیم از نوع آر آر ام اس، ۸۹ نفر از نوع پی پی ام اس، ۱۸ نفر از نوع آر پی ام اس، ۱۳۳ نفر از نوع اس پی اس و مابقی از انواع دیگر مبتلایان به بیماری ام اس هستند.

آرمات بیان کرد: یکهزار و ۵۳۵ نفر از مبتلایان به ام اس متاهل، ۸۹۷ نفر مجرد و ۵۹ نفر نیز متارکه کرده اند.

 

وی با اشاره به نژاد مبتلایان به ام اس بیان کرد: ۸۶۴ نفر فارس، ۶۲ نفر ترک، ۶۱ نفر کرد، ۲۵۴ لر، ۶۵۷ عرب و مابقی از دیگر نژاد های خوزستان هستند.

 

وی با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای نسبت به مبتلایان به ام اس ندارد، بیان کرد: موضوع بیماران ام اس را باید همه افراد عضو انجمن ام اس مدیریت کنند و در این حوزه مشارکت فعالی داشته باشند.

 

نایب رییس انجمن ام اس استان خوزستان افزود: مبتلایان به ام اس باید به طور کامل از مسایل حقوقی بیماری خود اطلاع داشته باشند چراکه دانستن این موضوع می تواند بسیاری از مشکلات این مبتلایان را برطرف کند.

وی تاکید کرد: انجمن بیماران ام اس نیز مکلف است بدون هیچ گونه منت و چشم داشتی به این مبتلایان کمک کند اما لازمه آن ایجاد خود باوری در درون اعضای انجمن است.

 

به گزارش ایرنا ام اس یک بیماری خود ایمنی مزمن است که اثر خود را روی سیستم اعصاب مرکزی فرد مبتلا می گذارد و بسته به محل ایجاد آسیب، علائم ممکن است شامل اشکالات در کنترل عضلات، تعادل، بینایی، یا حرف زدن باشد.

 

علائم و نشانه های بیماری ام اس بسیار است و به میزان آسیب و عصب تحت تاثیر، بستگی دارند. برخی از افراد مبتلا به ام اس شدید، توانایی راه رفتن به طور مستقل را از دست داده و یا کلا نمی توانند راه بروند. در حالی که بیماری دیگر افراد، برای مدت زمانی طولانی پیشرفت نکرده و علائم جدید ظاهر نمی شوند.

 

به گفته محققان ام اس ۲ برابر در زنان شایع ‌تر از مردان است اما افراد سفیدپوست بیشتر در معرض خطر ابتلا به آن هستند و این بیماری بیشتر در سنین ۲۰ تا ۵۰ سالگی بیشتر است.

 

نشانه ‌ها و علایم ابتلا به ام اس بین افراد مختلف در زمان‌ های مختلف متفاوت بوده و می ‌توانند تغییر یابند. ایرنا

 

 

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=19575

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.