71
گزارشی از یک پرونده 7 ساله:

قتل ۵ نفر به دست ۲ برادر مسلح در رامهرمز/ قاتلان کشته شدند، سایر متهمان در انتظار محاکمه هستند

  • کد خبر : 20262
  • 13 خرداد 1400 - 14:40
2 برادر که با همسایه شان در رامهرمز دچار اختلاف ملکی شده بودند در جنایتی خونین 5 نفر از آنها را به قتل رساندند و پس از حمله به دادگستری به ضرب گلوله ماموران از پا در آمدند. حالا با گذشت مدتها از این حادثه خونین دو برادر دیگر آنها هنور در انتظار محاکمه هستند.

به گزارش رامهرمزنیوز، ۲ برادر که با همسایه شان در رامهرمز دچار اختلاف ملکی شده بودند در جنایتی خونین ۵ نفر از آنها را به قتل رساندند و پس از حمله به دادگستری به ضرب گلوله ماموران از پا در آمدند. حالا با گذشت مدتها از این حادثه خونین دو برادر دیگر آنها هنور در انتظار محاکمه هستند.

شروع این اختلافات به سال۹۰ برمی‌گردد. آن زمان دو همسایه که در کوچه‌ای بن‌بست در یکی از محله‌های رامهرمز زندگی می‌کردند با یکدیگر دچار اختلاف ملکی شدند. یکی از همسایه‌ها در طول چند سال ۶۲متر در ملک همسایه پیشروی کرده بود که با افشای این ماجرا دو همسایه که سال‌ها کنار یکدیگر زندگی می‌کردند کارشان به شهرداری و دادگاه کشیده شد.

در جریان بررسی پرونده در شهرداری رامهرمز، نه‌تنها به پیشروی همسایه در ملک همسایه دیگر توجهی نشد، بلکه حکم تخریب در ورودی خانه همسایه‌ای که شاکی بود نیز صادر شد. این کشمکش‌ها ۳سال ادامه داشت تا اینکه شهرداری این حکم را اجرا و در خانه شاکی را تخریب کرد.

قتل ۵نفر

۵روز از این حادثه گذشته بود. اما هیچ‌کس نمی‌دانست که حادثه بزرگ‌تری در راه است.

۵خرداد۹۳ درحالی‌که شهردار و چند نفر از مسئولان شهر برای پایان‌دادن به این اختلاف ملکی در محل حاضر شده بودند، اختلافات بالا گرفت. دقایقی از رفتن شهردار و همراهانش می‌گذشت که ۲نفر از اعضای خانواده‌ای که درِ خانه‌شان تخریب شده بود با استفاده از ۲کلاشنیکف و یک کلت کمری به‌سوی همسایه حمله کردند.

دو برادر به نام‌های کیامرث و امید افرادی را که در کوچه حضور داشتند، به رگبار بستند و در چند لحظه ۵نفر، شامل ۳نفر از اعضای خانواده همسایه و ۲نفر بی‌گناه که در آنجا بودند، به قتل رسیدند.

آنها بعد از قتل این ۵نفر، سوار بر موتورسیکلت شده و از آنجا گریختند. دو جوان مسلح این بار به مقابل دادگستری رفتند و ساختمان دادگستری را به گلوله بسته و خسارت زیادی به آنجا وارد کردند. سومین محلی که مردان مسلح به آنجا رفتند نمایندگی یکی از شرکت‌های خودروسازی بود که همسایه‌شان در آنجا کار می‌کرد. آنها آنجا را هم مثل دادگستری به رگبار گلوله بستند و قصد فرار داشتند که خود را در محاصره مأموران پلیس دیدند.

دو پسر جوان که یک ساعتی می‌شد امنیت شهر را مختل کرده بودند حاضر نبودند خود را تسلیم کنند و به درگیری با پلیس ادامه دادند اما درنهایت یکی از آنها به ضرب گلوله مأموران از پا درآمد و دومین نفر نیز خودزنی کرد و به زندگی‌اش پایان داد.

ضبط فیلم قبل از حادثه

این حادثه موجب ایجاد رعب و وحشت عجیبی در شهر شده بود و مأموران در جریان تحقیقات مقدماتی، دو برادر دیگر کیامرث و امید به نام‌های آرش و ناصر را به اتهام همدستی با برادران‌شان دستگیر کردند. هرچند آنها مدعی بودند که از اقدام برادران‌شان بی‌خبر بودند اما شواهدی وجود داشت که نشان می‌داد ناصر در درگیری حضور داشته است.

در این میان فیلمی از دو برادر کشته‌شده به‌دست آمد که به چند روز قبل از حادثه برمی‌گشت.

آنها در این فیلم از قصد‌شان برای انتقام‌گیری از همسایه و حمله به دادگستری صحبت کرده بودند اما هیچ اشاره‌ای به حضور ناصر و آرش در این حمله نشده بود. با وجود این پرونده دو برادر دیگر با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان خوزستان فرستاده شد.

در دادگاه

در نخستین دور از رسیدگی به این پرونده که سال۹۶ در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان خوزستان برگزار شد، قضات دادگاه ناصر را به اتهام دست‌داشتن در قتل یکی از مقتولان به قصاص محکوم کردند و آرش نیز به اتهام معاونت در قتل به تحمل ۲۵سال حبس محکوم شد. این حکم پس از رسیدگی در شعبه۱۶ دیوانعالی کشور نقض و دوباره به دادگاه فرستاده شد.

در این دور از رسیدگی قضات دادگاه، پرونده را از موارد لوث تشخیص و به برگزاری مراسم قسامه رأی دادند. طبق قانون در چنین مواردی اولیای دم باید ۵۰نفر از بستگان نسبی مرد خود را در دادگاه حاضر و آنها سوگند یاد کنند که متهم قاتل است.

بلاتکلیف در انتظار قسامه

طبق آنچه دادگاه اعلام کرده بود اولیای دم باید روز اول بهمن‌ماه سال گذشته برای برگزاری مراسم قسامه در دادگاه حاضر می‌شدند اما غیبت کردند.

در این شرایط وقت دیگری برای رسیدگی به پرونده تعیین شد. چند روز قبل دومین جلسه برای برگزاری قسامه نیز تشکیل شد اما اولیای دم و قسم‌خورندگان در دادگاه حاضر نشدند و حالا با گذشت ۷سال از شروع این پرونده، ناصر که اتهامش قتل عمدی است همچنان بلاتکلیف در زندان به‌سر می‌برد و برادرش آرش با قرار وثیقه آزاد شده است.

آرش درباره این پرونده جنجالی به حادثه ۲۴ می‌گوید: قبول دارم که برادرانم اقدام اشتباهی انجام دادند اما آنها تاوان کارشان را با جان‌شان پس دادند. باور کنید من و ناصر در این ماجرا هیچ دخالتی نداشتیم و اگر من می‌دانستم دو برادرم قصد چنین کاری را دارند حتما مانع‌شان می‌شدم و حالا از مسئولان قضایی خواهش می‌کنم زودتر به این پرونده رسیدگی کنند تا من و برادرم از بلاتکلیفی نجات پیدا کنیم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=20262

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.