61

کار اجرایی ۸ طرح تولیدی در موقوفه‌های خوزستان آغاز شد

  • کد خبر : 11766
  • 22 آذر 1397 - 1:26
کار اجرایی هشت طرح تولیدی در زمین های موقوفه خوزستان روز چهارشنبه به منظور محرومیت زدایی، مبارزه با فقر ، ایجاد ارزش افزوده ، ایجاد اشتغال و عمل به نیت امینانه واقفان آغاز شد.

به گزارش رامهرمزنیوز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در آیین آغاز کار این طرح ها که در شهرهای رامهرمز ، دزفول و ماهشهر اجرایی می شوند افزود: این طرح ها شامل یک واحد ۲هزار راسی پرورش دام سبک ، تولید ماهی گرمابی، گلخانه صنعتی با ظرفیت فراوری پنج هزار شاخه گل ، کشت محصول خارشتر در سطح ۱۰۰هکتار در قالب پنج طرح در زمین های شوره زار خوزستان است و طبق برنامه تا یک سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

 

حجت الاسلام مرتضی خاکباز حجم سرمایه گذاری در این طرح ها را که ۴۵درصد آن از محل درآمد موقوفه ها و ۵۵درصد از تسهیلات بانکی است حدود ۲۰۰میلیارد ریال بیان کرد و گفت:با بهره برداری از این طرح ها ۷۰فرصت شغلی برای افراد کم بضاعت در خوزستان فراهم می شود.

 

وی ادامه داد: با اجرای این طرح های تولیدی – ترویجی ، بستر مناسب برای ورود بخش خصوصی و سپردن امور اقتصادی و تولیدی به دست مردم در خوزستان فراهم خواهد شد ضمن آنکه با درآمد زایی موقوفه ها، امکان زدودن فقر و ترویج سنت حسنه وقف مهیا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: تا پایان امسال کار اجرایی ۱۷طرح تولیدی و کشاورزی دیگر در زمین های موقوفه خوزستان شروع می شود.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به اینکه با احیای بسیاری از زمین های موقوفه خوزستان همچون موقوفه نظام السلطنه مافی در رامشیر و ماهشهر که ۲۰۰هزار هکتار وسعت دارد غبار محرومیت و فقر در این استان زدوده خواهد شد گفت: برای ورود بخش خصوصی به منظور کمک به احیای این زمین های موقوفه ها ، برنامه ای تدوین شده است.

بنا به اعلام اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان ، هشت هزار و ۲۳۹ رقبه و پنج هزار و ۱۴۰ موقوفه در خوزستان وجود دارد که وظیفه مهم اوقاف ، احیا ، توسعه و همچنین درآمدزایی بیشتر موقوفه در جهت تحقق نیات امینانه واقفان است.
برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند با توجه به اینکه بیشتر زمین های موقوفه در خوزستان بدون استفاده هستند می توان در این زمین ها اقدام به ساخت نیروگاه خورشیدی و بادی کرد.

تصرف غیرقانونی ، تغییر کاربری و نپرداختن حقوق موقوفه ها از مشکلات و چالش فراروی اوقاف خوزستان در بحث موقوفه ها و صیانت از آنان است.
ایرنا

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=11766

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.