84
رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز

دستگاه ام آر آی پس از تعمیر راه‌اندازی خواهد شد / بخش سی تی اسکن فعال و آماده خدمت به بیماران اورژانسی است

  • کد خبر : 22652
  • 20 مرداد 1400 - 17:32
رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز گفت: در حال حاضر به‌طور میانگین ۲ هزار سی‌تی‌اسکن در ماه توسط دستگاه موجود در حال انجام است که با توجه به محدودیت‌هایی که داریم سی تی ها را مختص بیماران اورژانسی قرار داده‌ایم.

علی‌اصغر حسینی نیک در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: در ارتباط با وضعیت کرونا در شهرستان با همه تلاش‌هایی که تاکنون توسط همه مسئولان صورت گرفته الآن در موقعیت خطرناکی هستیم و اگر مردم رعایت کنند می‌توانیم این مرحله را هم طی کنیم.

علی اصغر حسینی نیک رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز - روز خبرنگار - نشست با خبرنگاران رامهرمز

او ادامه داد: تعداد بستری‌های کرونایی در شهرستان نسبت به هفته‌های گذشته افزایش‌یافته و می‌طلبد همه دست‌به‌دست هم دهیم و با عدم شرکت در تجمعات و رعایت شیوه‌نامه‌ها با این ویروس منحوس مقابله کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز تصریح کرد: در حال حاضر به‌طور میانگین ۲ هزار سی‌تی‌اسکن در ماه توسط دستگاه موجود در حال انجام است که با توجه به محدودیت‌هایی که داریم سی تی ها را مختص بیماران اورژانسی قرار داده‌ایم.

وی افزود: در روستاها با آمدن پزشکان جدید مشکل مراکز روستایی را برطرف کردیم و به‌ غیراز اعتبارات معمول ماهانه، در یک ماه گذشته بیش از یک میلیارد تومان اقلام بهداشتی گرفتیم و در مراکز خود توزیع کردیم.

علی اصغر حسینی نیک رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز - روز خبرنگار - نشست با خبرنگاران رامهرمز

حسینی نیک همچنین گفت: راه‌اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون نیز کمک مؤثری به مردم بوده است که در دو نوبت صبح و بعدازظهر دایر است و علاوه بر این، مراکز روستایی هم واکسیناسیون روستائیان را انجام می‌دهند.

او عنوان کرد: تعدادی مراکز خانه بهداشتی روستایی جدید را با همکاری برخی از خیرین در دستور ساخت‌وساز داریم و همچنین تعدادی از آمبولانس‌های ۱۱۵ را پس از تعمیر وارد ناوگان کرده و خواهیم کرد و در آینده نزدیک اورژانس جاده‌ای مهر را هم راه‌اندازی خواهیم کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز بیان داشت: به‌زودی بزرگ‌ترین اورژانس بیمارستان مادر به مرحله افتتاح خواهد رسید و طرح توسعه بیمارستان مادر نیز در دست اقدام است که به ۱۷۴ تخت خوابه تبدیل خواهد شد.

علی اصغر حسینی نیک رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز - روز خبرنگار - نشست با خبرنگاران رامهرمز

این مسئول در ارتباط با مرکز ام آر آی و خرابی آن گفت: با سوخته شدن یکی از قطعات دستگاه ام آر آی، نیازمند یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بودجه هستیم که تاکنون یک میلیارد آن را تأمین کرده‌ایم و شرکت مربوطه در حال تأمین قطعه است که پس از تأمین قطعه و نصب، مجدداً راه‌اندازی خواهد شد.

حسینی نیک یادآور شد: دستگاه زباله‌سوز بیمارستان امام، تانک آن مدتی بود که خراب‌شده بود که پس از خرید نصب و راه‌اندازی شد.

علی اصغر حسینی نیک رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز - روز خبرنگار - نشست با خبرنگاران رامهرمز

همچنین دستگاه زباله‌سوز بیمارستان مادر نیز با وجود اعزام یکی از کارکنان به تهران برای آموزش، متأسفانه به دلیل طولانی شدن در راه اندازی این دستگاه طی سال‌های گذشته، از گارانتی خارج‌ شده لذا دچار مشکلاتی شده‌ایم که در حال رایزنی برای راه‌اندازی آن هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز در پایان این نشست خبری ضمن تقدیر از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران چشم بینای جامعه و رابط بین ما و مردم هستند و با توجه به وضعیت موجود کشور امیدواریم که با تعامل و همدلی بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را مرتفع کنیم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=22652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.