63

نامه به آیت الله جزایری برای دفاع از حق خبرنگاران انقلابی رامهرمز / حدود ۲۰ پرونده قضایی برای خبرنگاران تشکیل شده است

  • کد خبر : 19267
  • 19 دی 1397 - 14:00
مدیر مسئول دوهفته نامه فریاد خوزستان گفت: نامه ای خطاب به آیت الله موسوی جزایری(دامت برکاته) در رابطه با برخوردهای ناصواب قضایی با خبرنگاران انقلابی این شهرستان ارسال شده است.

داود مدرسی یان در گفتگویی از ارسال نامه به آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان خبر داد و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر و در این دولت قریب ۲۰ پرونده قضایی برای خبرنگاران انقلابی که دارای مجوز خبرنگاری هستند تشکیل شده است.

 

مدیرمسئول دوهفته‌نامه فریاد خوزستان ادامه داد: طبق ماده ۳ قانون مطبوعات، انتقاد از مسئولین، دستگاه ها و اشخاص حق اهالی رسانه است و طبق ماده ۴ قانون مطبوعات هیچ مسئول دولتی و غیردولتی حق اعمال فشار برای درج مطلب و سانسور مطلب را بر رسانه ها ندارد. اما برخی مسئولین رامهرمز اعم از دولتی و غیردولتی به علت اینکه از آنها تعریف و تمجید نمی شود به رسانه ها فشار می آورند.

 

وی افزود: فشار بر رسانه ها طبق ماده ۴ قانون مطبوعات تخلف است و متخلف از این ماده می تواند به حبس از ۶ ماه تا دوسال یا انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شود.

 

مدرسی یان بر لزوم پایبندی به قانون مطبوعات از سوی مسئولین دولتی و قضایی تأکید کرد و گفت: رسیدگی به پرونده های مطبوعاتی، طبق ماده ۳۴ باید در دادگاه مطبوعات با حضور هیئت منصفه و در مراکز استان ها برگزار شود و دادستان ها نمی توانند پرونده های مطبوعاتی را به دادگاه های شهرستان ارجاع دهند.

 

مدیرمسئول پایگاه خبری یاران۳۱۳ به عدم مراعات این قانون در برخی از شهرستان ها اشاره کرد و گفت: طبق ماده ۳۵ قانون مطبوعات چنانچه رسیدگی به امور پرونده های مطبوعاتی در دادگاه غیرمطبوعاتی و غیر از مراکز استان و بدون حضور هیئت منصفه، صورت پذیرد تخلف است و قانون برای متخلف در هر مقامی باشد مجازت در نظر گرفته است.

 

مدرسی یان با اشاره به تعدد پرونده سازی برای خبرنگاران انقلابی در رامهرمز گفت: ما چندین بار سعی کرده ایم این مسائل را درون شهرستان حل کنیم و هر چند فرماندار محترم و دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی، امام جمعه و نماینده شهرستان در این زمینه با رسانه های انقلابی مشکلی ندارند اما برخی دیگر معلوم نیست با فشار به اصحاب رسانه چه اهدافی را دنبال می کنند. لذا مجبور شدیم به آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان نامه نگاری کنیم و این مشکلات را به اطلاع ایشان برسانیم.

 

وی افزود: عده ای اثبات کرده اند که اهانت به خداوند متعال، قرآن و ائمه هدی علیهم السلام و توهین به قانون اساسی و نظام مقدس اسلامی مهم نیست اما برای نقد به یک مسئول و یا نقد به خودشان، رگ گردنشان بیرون می زند.

 

این فعال رسانه ای گفت: قانون نظام جمهوری اسلامی و شرع اجازه نمی دهد که برخی مسئولین از جایگاه خود سوءاستفاده کرده و بر اهل قلم و رسانه فشار وارد آورند. البته این صندلی ها به کسی وفادار نیست و مدیران قبلی هم بدون دستاوردی از این فشارها، از این شهرستان رفته اند و نام بدی برای خود بجای گذاشته اند.

 

مدرسی یان در پایان تأکید کرد: ما از طریق قانون و مراجع استانی و کشوری پیگیر این فشارها هستیم و حتماً دردها و مشکلات استان خوزستان و شهرستان رامهرمز و نگرانی های نیروهای انقلابی را فریاد می کنیم. بی تردید نمی توانند ما را با این فشارها از میدان به در کنند. منبع: یاران ۳۱۳

 

 

پایان خبر/

 

 

 

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=19267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.